Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه ها گزارش دادند که رژیم طالبان در افغانستان صدور گواهینامه رانندگی برای زنان در کابل و سایر ولایات را متوقف کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از ای ان آی؛این ممنوعیت در زمانی صورت می گیرد که کشور از یک بحران انسانی ویرانگر با کمبود شدید مواد غذایی و سایر لوازم ضروری رنج می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قبل از تسلط طالبان، زنان در افغانستان در برخی از شهرهای بزرگ کشور از جمله کابل رانندگی می کردند. رسانه های محلی گفتند، با این حال، طالبان اکنون توزیع گواهینامه رانندگی برای زنان را متوقف کرده است.

 قابل ذکر است که وضعیت حقوق بشر در افغانستان پس از فروپاشی دولت افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت سال گذشته بدتر شده است.

اگرچه جنگ در کشور به پایان رسیده است، نقض جدی حقوق بشر، به ویژه علیه زنان، همچنان ادامه دارد. در فرمان اخیر، رژیم طالبان در افغانستان دختران را از رفتن به مکتب بالاتر از کلاس ششم منع کرد که محکومیت جهانی را به دنبال داشت.

رهبران این گروه از آن زمان گفته اند که این اقدام به دلیل "کمبود معلم" انجام شده است و حق دختران برای تحصیل فراتر از کلاس ششم "به زودی" احیا خواهد شد.

افغانستان با یک بحران انسانی جدی دست و پنجه نرم می کند زیرا بر اساس ارزیابی های بین المللی، افغانستان با بیش از 23 میلیون نفر جمعیت در ناامنی غذایی اضطراری در جهان  به سر برده و دارای بیشترین تعداد افراد در ناامنی غذایی اضطراری در جهان است ؛تقریباً 95 درصد از مردم مصرف غذای ناکافی دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم

نیم قرن قبل، در ایران انواع گواهینامه از سه نوع به دو نوع کاهش یافت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند.

روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. همچنین در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل