Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه استرالیا از تحریم‌های اقتصادی هدفمند کشورش علیه ۱۱۰ تن در روسیه، لوهانسک و دونتسک بر سر جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا گفت که فهرست تحریم‌های جدید شامل ۳۴ "عضو ارشد جنبش‌های تحت رهبری روسیه در مناطق اوکراینی دونتسک و لوهانسک موسوم به شورای جمهوری خلق دونتسک و شورای جمهوری خلق لوهانسک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

ماریس پاین با تشریح تحریم‌ها علیه ۷۶ عضو دومای روسیه که به نفع به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک به عنوان مناطق "مستقل" رای دادند، گفت: این افراد حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را با تایید حاکمیت دولتی بر مناطقی از اوکراین بدون تاییدیه دولت اوکراین، نقض کرده‌اند.      

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین تصریح کرد که یکی از اعضای دوما به نام "اولگ ماتویچف بابت انتشار اطلاعات غلط و پروپاگاندا" و استدلال "دریافت جبران خسارت ناشی از تحریم‌های غربی و خود جنگ" تحریم شده است.

پیشتر، وزارت خارجه استرالیا گزارش داد که ۷۵ قانونگذار روس، ۲۰ وزیر از دونتسک و ۱۲ وزیر اصلی از لوهانسک تحریم شده‌اند. علاوه بر این، یک روزنامه‌نگار روس به نام ولادیمیر سولوویو تحریم شده است.

تا به امروز، استرالیا ۸۱۲ شهروند روسیه و بلاروس شامل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس و همچنین ۴۷ شرکت و سازمان بزرگ روسیه را تحریم کرده است. به علاوه، ممنوعیت صادرات اسلحه و قطعات یدکی، مواد اولیه و تجهیزات برای تولید نفت و گاز و واردات محصولات انرژی، سلاح و قطعات یدکی روسیه وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استرالیا ، تحریم روسیه ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استرالیا تحریم روسیه حمله روسیه به اوکراین خارجه استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه