Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد توکلی تصریح کرد: لازم است برای مهار تورم دولت مخارج و توزیع ارز را محدود و کنترل کند. لازم است سیاست دولت در قبال ارز مشخص باشد نه آنکه ارز به عنوان دارایی دولت محسوب شود.

توکلی یادآور شد: ارز موجود ناکافی است و اگر کنترل نشود پاسخگوی نیاز جامعه نخواهد بود. لازم است نرخ ارز تثبیت و مصرف آن سهمیه‌بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری اجرا نشده

توکلی بازار ارز را متلاطم خواند و افزود: جنگ اوکراین در بازار جهانی اثر گذاشته و ما باید در این شرایط به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم که رهبری سال‌های قبل به ایستادگی و تاب‌آوری در برابر شوک‌های خارجی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: دولت باید فکری کند که شوک‌های خارجی بازار داخل را بر هم نزند. ارز وقتی دچار شوک شود تمام قواعد داخلی را بر هم می‌زند. افزایش ارز بحران‌زا است. باید نرخ ارز ثابت نگه داشته شود.

نوسانات ارزی فاجعه آفرین است

توکلی به نرخ ثابت ارز در ۴۰ کشور اشاره کرد و گفت: ۴۶ کشور هم ارزش ارز خود را در برابر سبد دیگر ارزها ثابت نگه داشته اند. زیرا نوسانات ارزی فاجعه آفرین است و این یکی از راهکارهای مقابله با تورم است.

دولت به مردم کالا بدهد ، نه یارانه

وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: دولت به جای پرداخت یارانه می‌تواند به مردم کالا دهد زیرا پرداخت یارانه نقدی خود عامل گرانی است.

بیشتر بخوانید :

نامه هشدار تند بسیج دانشجویی به رئیسی : مردم تحمل همه این گرانی ها را ندارند ، کشور دچار آشوب و ناآرامی‌های اجتماعی می شود هشدار فاضل میبدی به رئیسی : گرانی ها مهار نشود باید منتظر شورش گرسنگان بود، شورش از انقلاب ، خطرناکتر است اعتراض تند مداح سرشناس به دولت رئیسی : قراره فقر ریشه کن بشه یا فقیر!؟

دولت‌های پیشین هم در مهار تورم موفق نبودند

رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های مجلس دخالت دولت در بازار را خودکشی خواند و یادآور شد: دولت‌های پیشین هم نتوانستند تورم را کنترل کنند و از ذخایر بانک مرکزی و با صرف ارز مداخله‌ای هم هیچ توفیقی نداشتند.

۸۶ درصد مواد اولیه وارداتی است

توکلی درباره اینکه آیا دولت با حذف یارانه آرد صنعتی به سمت تثبیت ارز می‌رود یا آن را شناور می‌گذارد؟ گفت: اگر ارز شناور شود، باید توجه کنیم ارز محاسباتی بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومان است در این صورت قیمت ارز بالاتر می‌رود و واردات کم می‌شود زیرا ۸۶ درصد مواد اولیه وارداتی است.

دولت بزرگترین مصرف کننده ارز است

وی با تأکید بر کنترل تقاضای ارز عنوان کرد: خود دولت بزرگترین مصرف کننده ارز است. دولت‌ها به ارز به عنوان دارایی نگاه می‌کنند. اگر ارز را ابزار سیاست‌گذاری بدانند طور دیگری رفتار می‌کنند. بازار متلاطم ارز را با کاهش تقاضا باید کنترل کرد.

زمان جنگ نیستیم که نتوانیم عرضه را در بازار کنترل کنیم

توکلی سخن آنانکه می‌گویند نمی‌توان عرضه را کنترل کرد، رد کرد و افزود: آنهایی که می‌گویند سخت است کنترل کنیم اشتباه می‌گویند. در زمان جنگ نیستیم که نتوان کنترل کنیم. هر کالایی را از مسیر شبکه اطلاعاتی از ورود تا توزیع می‌توان کنترل کرد. دیگر کارها روی اوراق و کاغذ پیگیری نمی‌شود می‌توان شبکه واحد ایجاد کرد به کمک صنعت دیجیتال کنترل بازار مقدور است و می‌توان جلوی رانت را گرفت.

قیمت ارز را ثابت کنیم

وی درباره کاهش تولید و تورم افزود: اگر به ۱۴ سال قبل هم برگردیم مردم را نجات دادیم. دولت اقتدار نیاز دارد نه قدرت. دولت باید بازار ارز را از تلاطم بیندازد و قیمت را تثبیت کند.

سال ۷۴ به توصیه رهبری مصرف ارز کنترل شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: اگر تقاضای ارز کنترل نشود موجودی هدر می‌رود. یکبار زمان جنگ و بار دیگر در سال ۷۴ قیمت ارز کنترل شد. رهبری به کنترل تقاضا در کشور دستور داد و ارز ثابت ماند.

توکلی بازار را پر از تبانی و فساد می‌داند و در مقوله یارانه آراد گفت: منبع پرداخت یارانه آراد و شبکه پرداخت آن مهم است. طبق شرع اسلام و قانون اساسی باید دولت قبل از افزایش قیمت و آزاد کردن ارز به فکر یارانه بود و از ۱۰ سال قبل به این موضوع فکر می کرد.

۲۱۲۱

کد خبر 1628273

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی گرانی حذف ارز ترجیحی احمد توکلی کنترل کنیم زمان جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن

در حالی که این شائبه از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که احتمالا اجرای طرح کالابرگ الکترونیک منتفی خواهد بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرد: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد ،منابع به صورت کامل تامین شده است.وی همچنین درباره ادامه دار شدن طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ افزود پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

پیرو اطلاعیه قبلی سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت، یارانه دهک اول تا سوم ۲۵ هرماه و یارانه دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

منبع:‌خبرآنلاین

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است