Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@06:43:58 GMT

طرز تهیه سالاد کلم مجلسی؛ خوشمزه و مقوی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۸۶۹

طرز تهیه سالاد کلم مجلسی؛ خوشمزه و مقوی

فراروـ سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

به گزارش فرارو، سالاد کلم مجلسی یکی از انواع سالاد‌های سرد است که محبوبیت زیادی دارد و معمولا برای پذیرایی در مهمانی و جشن‌ها از آن استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد کلم مجلسی خوشمزه و متفاوت همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم مجلسی کلم برگ سفید کوچک: ۱ عدد
کلم برگ بنفش کوچک: نصف ۱ عدد
هویج: ۳ عدد
شوید تازه خرد شده: نصف لیوان
گردو خرد شده: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم مواد لازم برای تهیه سس سالاد ماست چکیده یا هم زده: ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۳ حبه
فلفل قرمز: به مقدار لازم نکات مربوط به مواد اولیه نکات مربوط به کلم برگ بسیاری از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در مورد تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است. برای این منظور کلم‌ها را خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید، بعد داخل صافی بریزید و اجازه بدهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و درنهایت سالادی خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهید داشت. نکات مربوط به سس مایونز همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید. نکات مربوط به شوید برای تهیه سالاد کلم مجلسی بهتر است از شوید تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید شوید را به اندازه‌ای خرد کنید که له نشود. اگر شوید را بیش از اندازه خرد کنید، توی سالاد آب می‌اندازد که خوشایند نیست. اگر در منزل شوید تازه ندارید، می‌توانید از شوید خشک هم استفاده کنید. طرز تهیه سالاد کلم مجلسی ۱ ـ برای شروع کار ابتدا کلم برگ‌ها را خوب بشویید؛ سپس کلم سفید را با چاقوی تیز خرد کنید و داخل کاسه سالاد بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید و کلم‌ها را زیر و رو کنید.
۲ ـ در مرحله بعد کلم قرمز را خرد کنید و به کلم سفید اضافه کنید و هر دو را خوب با هم مخلوط کنید.
۳ ـ حالا هویج رنده شده، شوید و گردو خرد شده را به کلم اضافه کنید.
۴ ـ در یک کاسه جداگانه ماست چکیده را همراه با سس مایونز، سیر رنده شده و فلفل قرمز مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس سس را به ظرف سالاد اضافه کنید و خوب مواد را زیر و رو کنید و هم بزنید تا همه سالاد با سس آغشته شود. برای سرو می‌توانید روی سالاد را با گردو و شوید تازه تزیین کنید. نوش جان

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه سالادها سالاد سالاد کلم سالاد مجلسی طرز تهیه نکات مربوط سس مایونز شوید تازه خرد کنید کلم برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته چی ببینیم؟

همشهری: با هم برخی از این برنامه‌ها را در آخر این هفته پخش می‌شوند، مرور می‌کنیم:

سریال هفت سر اژدها

ژانر: سیاسی

تهیه‌کننده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی

بازیگران: حمید صفت، حمید گودرزی، زنده‌یاد سیامک اطلسی، مجید واشقانی، زنده یاد شهرام عبدلی، قطب‌الدین صادقی و ...

بستر پخش: شبکه ۳ سیما

معرفی:‌ داستان پسری آقازاده به نام سلطان خواه است که نفوذ بالایی در اقتصاد دارد و مخاطب شاهد رانت و فساد این آقازاده و روند دستگیری آن است.

سریال نون. خ

ژانر: طنز اجتماعی

کارگردان: سعید آقاخانی

تهیه‌کننده: مهدی فرجی

بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش و ...

بستر پخش: شبکه یک سیما

معرفی: نورالدین خانزاده و خانواده‌اش با دردسر های جدیدی روبرو می‌شوند. او همزمان با حل مشکلات روستای محل زندگی خود، درگیر مسائلی خانوادگی نیز می‌شود و برای حل آنها تلاش می‌کند؛ اما این چالش ها با اتفاقات طنز زیادی همراه خواهد بود.

سریال شب‌های مافیا (فصل دوم)

ژانر: مسابقه/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: محمدرضا رضاییان

مجری: محمد بحرانی

بازیگران: علیرضا بیرانوند، فاطمه مسعودی فر، آصف آریا، ‌مونا کرمی، جواد خیابانی، شیدا خلیق و ...

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: نوعی سرگرمی دوستانه و خانوادگی است که در آن دو گروه مافیا و شهروند باید با آزمون و خطا یکدیگر را شناسایی کنند تا در نهایت بتوانند مافیا را از شهر بیرون کرده و شهروندان پیروز شوند.

مسابقه صداتو

ژانر: موزیکال/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: حامد جوادزاده

مجری: محسن کیایی

هنرمندان حاضر در استودیو: مسابقه شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: برنامه پنج مرحله و یک شرکت کننده دارد. شش فرد به عنوان خواننده با پوشش‌های مختلف وارد صحنه می‌شوند و یک قطعه موسیقی اجرا می‌کنند. شرکت کننده باید طی مراحل مختلف و با کمک هنرمندان حاضر در استودیو حدس بزند که چه کسی خواننده نیست، در نهایت اگر درست حدس بزند برنده ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

کد خبر 846878 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خبر مهم نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید