Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:22:28 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی قم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۶۷۸

افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی قم

مهدی مصری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: در حال حاضر کمتر از۲۵۰۰تخت بیمارستانی وجود دارد که در آینده به ۴۵۰۰تخت خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تجهیز بیمارستان‌های استان را به صورت بهینه و به روز ضروری خواند و گفت: بیمارستان شهید بهشتی به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی استان نیاز سریع به بازسازی وتجهیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص امکان تعطیلی زایشگاه ایزدی و بیمارستان حضرت معصومه(س) هم گفت: ساختمان این مراکز برای پنج دهه گذشته است که از نظر فنی امنیتی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه‌های جوان سازی جمعیت گفت: اگرچه غربالگری در دوران بارداری از چرخه بهداشت و درمان حذف نشده، اما منطقی واخلاقی شده است.

 مصری افزایش متخصصین سونوگرافی خانم، گسترش خدمات سرپایی، توسعه مرکز درمان سرطان استان و شبکه سازی خدمات بهداشتی و درمانی در دو شهرستان جدیدالاحداث را از اقدامات پیش روی دانست.

او با اشاره به شعار سلامت ما سلامت سیاره در هفته سلامت گفت: تغذیه سالم در حالی در دستور کار گرفته که غذای کمتر از ۲۵درصد از اروپاییان غذای غیر تراریخته می‌خورند واین عدد برای ایرانیان کمتر از یک درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مدیریت‌ حوادث و بلایای طبیعی، ارتقای سلامت خانواده پرجمعیت، مدیریت پسماند، تغذیه سالم از مزرعه تا خانه و کاهش و کنترل مصرف دخانیات رابرخی از عناوین روز‌های هفته سلامت خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران