Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که آمریکا از عملیات نظامی روسیه در اوکراین استفاده می‌کند تا سلاح بیشتری به تایوان بفروشد، اما نگران این است که برخی از سخت‌افزارهایی که تایوان به دنبال آن است، «برای جنگ با ارتش چین مناسب نباشد.»

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا در حال اعمال فشار به تایوان برای «سفارش» خرید تسلیحات آمریکایی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه، نیویورک تایمز گزارش داد که «مقامات سابق و کنونی آمریکا و تایوان» معتقدند که تایوان برای دفع حمله دریایی احتمالی چین به سلاح‌های جدید نیاز دارد.

در این گزارش آمده است، «سای اینگ-ون»، رئیس‌جمهوری تایوان سعی دارد تا اولویت و جهت‌گیری نیروهای نظامی این جزیره خودمختار را به «جنگ ناهمگون» تغییر دهد و در همین راستا به دنبال دریافت «تعداد زیادی از سلاح‌های متحرک و مرگبار» از آمریکا است که هدف‌گیری و مقابله با آن‌ها دشوار باشد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از درخواست‌های تایوان، مانند بالگردهای «سیهاوک ام‌اچ-۶۰آر» شرکت آمریکایی لاکهید مارتین با مخالفت آمریکا مواجه شده است. به گزارش این روزنامه آمریکایی، واشنگتن علت مخالفت خود را ناکافی بودن این جنگ‌افزارها برای «مقابله با ارتش چین» بیان کرده است.

یکی از کارکنان دولت آمریکا عملیات نظامی روسیه در اوکراین را «بیدارباشی در پنتاگون برای تضمین جدیت تایوان» توصیف کرد. اندیشکده‌های طرفدار آمریکا باور دارند که تداوم عملیات‌های نظامی روسیه در اوکراین ممکن است پکن را به بازپس‌گیری تایوان با اتکا بر فشار نظامی ترغیب کند.

سه‌شنبه هفته گذشته، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که رویکردی تهاجمی در قبال چین اتخاذ کرده است، لایحه‌ای را با هدف «تسریع» ارسال تسلیحات به تایوان ارائه کرده و مدعی شد که ممکن است چین در دهه میلادی جاری به این جزیره خودمختار حمله کند.

در سال‌های اخیر، سیاست آمریکا بر لزوم تبدیل تایوان به یک «خارپشت» با قدرت بازدارندگی در مقابل اقدامات نظامی احتمالی چین متمرکز بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، تا امروز ۱۳ کشور عضو سازمان ملل متحد "استقلال" تایوان را به عنوان "یک کشور مستقل" به رسمیت شناخته‌اند. آمریکا در میان این ۱۳ کشور قرار ندارد.

ایالات متحده، تایوان را برای امنیت ملی خود و مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه هند-اقیانوس آرام ضروری می‌داند. مقامات نظامی آمریکا معتقدند که اگر تایوان به سرزمین اصلی چین الحاق شود، پکن عملا می‌تواند صادرات نفت آمریکا به متحدانش در اقیانوس آرام را متوقف کرده و سپس با استفاده از همین اهرم قدرت، به کلی آمریکا را از آسیای شرقی بیرون کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آمریکا ، تایوان ، چین ، تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، تنش در روابط چین و تایوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا تایوان چین تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین تنش در روابط چین و تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است