Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:48:07 GMT

دولت نسبت به ساماندهی جایگاه‌های عرضه گاز مایع اقدام کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۲۹۸۹

دولت نسبت به ساماندهی جایگاه‌های عرضه گاز مایع اقدام کند

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: در بند (ر) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت و هیئت امنای صندوق توسعه ملی تکلیف شده است که تنفس خوراک پترو پالایشگاه‌هایی که موافقت اصولی و مجوز گرفته‌اند در ابتدای اردیبهشت ماه به شرکت‌های برگزیده و منتخب ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: گزارشی از اجرای این موضوع دریافت نکرده‌ایم و لذا از دولت می‌خواهم به این تکلیف قانونی عمل کرده و هیئت امنای صندوق توسعه ملی این کار را انجام دهند تا این قانون بسیار مهم که خنثی کننده تحریم‌های نفتی کشور بوده، هست و خواهد بود، عملیاتی شود. زنجیره ارزش تولید باید در صنایع پایین دستی نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی کامل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تکلیف دیگری در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای دولت وجود دارد که مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای ایجاد جایگاه‌های عرضه گاز مایع و استانداردسازی خودروها تخصیص یافته است و در حال حاضر بیش از یک میلیون خودرو هم اکنون به صورت استاندارد از گاز LPG استفاده می‌کنند که عموماً از طبقات پایین جامعه هستند. دولت باید این موضوع را ساماندهی کرده و جایگاه سوخت گاز مایع را احداث و تجهیز کند تا مردم به صورت استاندارد از این فرآورده نفتی که قیمت مناسبی دارد، استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایجاد جایگاه‌های عرضه گاز مایع و استانداردسازی خودروها پاسخ به مطالبه مردمی بوده و با ایجاد تنوع سوختی کشور قابلیت پدافند عامل بالا رفته و در حال حاضر که بسیاری از شهرهای بزرگ با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند باعث کاهش آلودگی شده و برای کاهش استهلاک خودروها مناسب بوده و از طرفی این ساماندهی اگر با قیمت مناسبی انجام شود، سوخت LPG می‌تواند جایگزین بنزین و گازوئیل شده که قیمت صادراتی آن برای دولت بهتر بوده و موجب افزایش درآمد دولت می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای تهران، تبریز، اراک و بندرعباس و سایر شهرهایی که پالایشگاه دارند می‌توانند اولویت استفاده از LPG در سوخت خودروها را اجرایی کرده و به این تکلیف قانونی عمل کنند. این تکلیف در بودجه ۱۴۰۰ هم وجود داشته که دولت سابق و دولت فعلی به آن عمل نکرده‌اند.

کد خبر 5484661 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون بودجه 1401 نفت خام گاز طبیعی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایران مجلس شورای اسلامی هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی یارانه تهران ارز ترجیحی حسین امیرعبداللهیان رئیس جمهور فلسطین هدفمندی یارانه ها محمد مخبر گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود


‌به گزارش تابناک به نقل از مهر، شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس حد فاصل میان خیابان برغان و شریعتی و حد فاصل خیابان چالوس تا کوچه مهارج، کوچه‌های ناهید، مهرگان، گندم بخش شمالی، دانش، لاله، کرمی، گنجی، حافظ، گلشن، مدرسه مهاجر، عارف، هما و فرعی‌های منشعب در روز چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ اقدام کند.

از ساکنان درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد. به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.

در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودروهای وارداتی از فردا!
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟