Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@03:28:59 GMT

چگونه شن و ماسه فیلتر شنی استخر را تعویض کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۲۳۷۹

چگونه شن و ماسه فیلتر شنی استخر را تعویض کنیم؟

دراین مقاله، گام به گام فرآیند تعویض شن و ماسه را به همراه برخی از سؤالات متداول و پاسخ آن ها که در مورد تغییر شن فیلتر استخر وجود دارد، برای شما آورده ایم. قبل از مطالعه این راهنما برای کسب اطلاع بیشتر مقاله فیلتر شنی چیست را مطالعه نمایید.

هر چند وقت یکبار باید شن و ماسه فیلتر شنی استخر را تعویض کنید؟

برخی از صاحبان استخر ممکن است فکر کنند که مجبور نیستند ماسه فیلتر استخر خود را تعویض کنند؛ اما بسیار مهم است که ماسه فیلتر شنی استخر خود را هر سه تا پنج سال یکبار تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بیشتر از استخر خود استفاده می کنید، ممکن است زمان تعویض بین دو تعویض کمتر هم باشد.

چرا باید به طور مرتب فیلتر شن و ماسه استخر خود را تغییر دهید؟

تغییر مداوم شن و ماسه یک راه آسان برای ایمن نگه داشتن استخر شما برای ماه های تابستان (یا در تمام طول سال اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید) است.

هنگامی که شن و ماسه فیلتر مسدود و کثیف شود، فیلتر دیگر بهترین عملکرد خود را نخواهد داشت. این می تواند آب شما را کدر کند و باعث شود که مجبور شوید مواد شیمیایی بیشتری بخرید تا PH و ترکیب شیمیایی آب استخر خود را متعادل کنید. تعویض منظم ماسه فیلتر استخر نیاز به مواد شیمیایی گران قیمت را کاهش می دهد.

چگونه متوجه زمان تعویض شن و ماسه شویم؟

هنگامی که فیلتر استخر قدیمی است، لبه های تیز ماسه از بین می روند و بقایای کثیف دیگر در فیلتر گیر نمی کنند. به طور کلی، چرخه شستشوی معکوس شما زمانی که شن و ماسه خراب باشد، بسیار کوتاه تر خواهد بود. اگر متوجه شدید که آب استخر کدر تر یا کثیف‌ تر از حد معمول است، فیلتر خود را بررسی کنید. اگر دیدید که شن ها چرب و به هم چسبیده اند، زمان تعویض ماسه فرا رسیده است.

نحوه تغییر شن و ماسه فیلتر شنی استخر

برای تعویض شن و ماسه استخر و حفظ کارآمدی فیلتر استخر خود، این مراحل ساده را دنبال کنید. اول از همه، باید مطمئن شوید که شن و ماسه مناسب را خریداری کرده اید.

نوع مناسب ماسه فیلتر استخر را انتخاب کنید.

ماسه فیلتر استخر با شن و ماسه زمین بازی متفاوت است؛ زیرا به طور واضح آسیاب می شود تا به حفظ آب تمیز استخر کمک کند. شن و ماسه زمین بازی بسیار ریز است، در حالی که دانه های فیلتر استخر شما باید بسیار بزرگ تر و تیز تر باشند تا در حالی که اجازه می دهند آب از آن عبور کند، ذرات را به دام بیندازند.

در مورد شن و ماسه انواع مختلفی وجود دارد که می توانید در فیلتر استخر خود استفاده کنید. همه آن ها از کدر شدن آب استخر جلوگیری می کنند. انتخاب آن ها بیشتر به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

ماسه شیشه ای شن و ماسه سیلیس شن و ماسه زئولیت

هنگامی که نوع شن و ماسه مناسب را انتخاب کردید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا ماسه های قدیمی را با ماسه جدید جایگزین کنید.

مراحل تعویض شن و ماسه فیلتر شنی استخر مرحله یک:

فیلتر و پمپ را خاموش کنید. این مهم است؛ زیرا نمی خواهید پمپ در حالی که در وسط تغییر شن و ماسه در فیلتر خود هستید، به جریان بیفتد. برای اینکه کاملاً ایمن باشید، همه چیز را کاملاً از برق بکشید.

مرحله دوم:

فیلتر استخر را با برداشتن پلاگین تخلیه از پایین مخزن فیلتر تخلیه کنید و اجازه دهید آب به طور طبیعی تخلیه شود.

مرحله سوم:

شلنگ ها یا لوله هایی که به شیر چند پورت متصل هستند را بردارید تا بتوانید به خود مخزن دسترسی داشته باشید. اگر لوله ها به سختی وارد شیر شوند، چاره ای جز بریدن لوله ها برای برداشتن شیر نخواهید داشت. اگر لوله‌ها را قطع می‌کنید، ایده خوبی است که اتصالات را نصب کنید تا دفعه بعد که ماسه خود را تعویض می‌کنید، پیچاندن اتصالات برای برداشتن لوله‌کشی آسان باشد. هنگامی که لوله کشی برداشته شد، آن را به آرامی بچرخانید و شیر چند پورت باید به راحتی جدا شود.

مرحله چهارم:

هنگامی که مولتی پورت خاموش است، باید Standpipe را در وسط ببینید. با مقداری نوار چسب یا پارچه ای که با نخ بسته شده است بپوشانید تا از ورود ماسه به داخل آن جلوگیری کنید. اگر ماسه وارد لوله ایستاده شود، به داخل استخر ریخته می شود و این اتفاق آب را هدر می دهد.

مرحله پنجم:

ماسه ها را با یک فنجان پلاستیکی با دقت بردارید. این می تواند زمان زیادی طول بکشد. از طرف دیگر، می توانید از جاروبرقی مرطوب و خشک برای مکیدن تمام شن و ماسه استفاده کنید.

مرحله ششم:

هنگامی می‌توانید ضلع های جانبی را ببینید که از پایین به لوله پایه بچسبند و ماسه در آن کاملاً از بین رفته باشد. آن را با یک شلنگ باغبانی بشویید تا ماسه باقیمانده ای که از طریق دریچه تخلیه که قبلاً جدا کرده اید، خارج شود.

مرحله هفتم:

داخل مخزن فیلتر را برای هر گونه ترک و آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر موردی پیدا کردید، آنها را تعمیر کنید یا مخزن فیلتر شنی را تعویض کنید تا از بروز هر گونه شرایط اضطراری جلوگیری کنید. هنگامی که مطمئن شدید که همه چیز در حالت کارکرد کامل است، دوشاخه تخلیه را دوباره وصل کنید و مخزن را تا نیمه با آب پر کنید.

مرحله هشتم:

هنگامی که مخزن فیلتر استخر تا نیمه از آب پر شد، اکنون می توانید آن را با ماسه پر کنید..

مرحله نهم:

هنگامی که تمام شن و ماسه داخل آن است، مخزن را با آب پر کنید و اتصالات به فیلتر استخر خود را دوباره جمع کنید. قبل از وصل کردن مجدد شیر چند پورت، مطمئن شوید که پوشش را از Standpipe بردارید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات همسطح و ایمن هستند تا از هرگونه نشتی جلوگیری شود.

مرحله دهم:

فیلتر را بشویید و آبکشی کنید تا از شر شن اضافی در سیستم خلاص شوید.

مرحله یازدهم:

پس از شستشوی معکوس، فیلتر را اجرا کرده و شیر فشار را بررسی کنید. این فشار بهینه فیلتر استخر شما است. برای مراجعه بعدی آن را یادداشت کنید. اگر می بینید که فشار حدود 10 PSI بالاتر از فشار کارکرد مطلوب است، نشانه خوبی است که باید فیلتر را بشویید.

کلام آخر

تعویض منظم شن و ماسه در فیلتر استخر، شما را از تعمیر و نگهداری و خرید مواد شیمیایی بی نیاز می کند. با این راهنما شما می توانید شن و ماسه فیلتر خود را تعویض کنید. در انتها اگر قصد تجهیز و یا ساخت استخر دارید، برای خرید تجهیزات استخر از جمله فیلتر شنی استخر می توانید به سایت اکسین آب (https://oxinab.com) که یکی از سایت های معتبر فروش لوازم و تجهیزات جکوزی و استخر است مراجعه کنید.

کد خبر 1629473

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استخر خود مخزن فیلتر تعویض کنید لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی