Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احسان عسگری» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به افت امروز شاخص بورس و نیز عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و افزود: اتفاق چندان مهمی زمینه‌ساز افت امروز شاخص بورس نبود، همچنین اخبار منفی که بتواند روند معاملات این بازاررا تحت تاثیر خود قرار دهد به بازار مخابره نشد.

وی به تداوم احتمالی تنش بین روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های اوپک، قیمت کامودیتی‌ها، نفت و گاز نمی تواند افت چندانی را تجربه کند؛ بنابراین شاخص بورس با یک اصلاح اندک خود را آماده ورود دوباره یه مدار صعودی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری معتقد است که روند منفی امروز بازار تحت تاثیر بازگشایی بازارهای جهانی رخ داد و خطری تهدیدکننده معاملات این بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان‌کرد: سهامداران باید این مساله را مدنظر قرار دهند که اکنون بسیاری از شرکت‌های صادرات‌محور در حال فروش کالاهای خود با دلار نیمایی به نرخ بیش از  ۲۵ هزار تومان هستند.

وی اظهار داشت: قیمت‌ها در بازارهای جهانی نسبت به سه ماه گذشته بسیار بهتر شده و از سوی دیگر روند فروش شرکت‌ها مناسب‌تر و در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

عسگری به افزایش هزینه تعدادی از صنایع به دلیل برخی از اتفاقات اشاره کرد و گفت: در مقابل چنین اتفاقی افزایش قیمت دلار و نیز نرخ کامودیتی‌ها کمک کرد تا بخش عمده ای از کاهش سودآوری صنایع جبران شود و حتی در برخی از صنایع مانند پتروشیمی‌ها و نیز پالایش نفتی ها شاهد رشد معقول سودآوری این صنایع بودیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ارائه گزارش مثبت شرکت‌ها برای پایان اردیبهشت ماه و نیز انتشار صورت های مالی دوره سه ماهه سبب حرکت بازار به سمت روند صعودی خواهد شد.

توصیه به سهامداران

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران گفت: سهامداران خُرد که از تخصص کافی برای سرمایه گذاری در این بازار برخوردار نیستند باید از هرگونه رفتار هیجانی دوری کنند و برای سرمایه‌گذاری درست در این بازار از مشاوره با کارشناسان خبره و نیز سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سرمایه گذارانی که دارای سرمایه‌های کلان هستند، بهتر است به صورت غیرمستقیم وارد این بازار شوند تا بتوانند از ضرر و زیان های احتمالی این بازار در امان بمانند.

پیش‌بینی روند معاملات بورس

عسگری، روند معاملات بورس را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: با توجه به نرخ دلار نیمایی، وضعیت بازارهای جهانی، قیمت نفت و حمایت های سازمان بورس از بازار سرمایه، تلاش دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیز ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور به نظر می رسد که بازار سرمایه در ۶ ماه آینده و در صنایع تاثیرپذیر از متغیرهای اقتصادی حرکت باثبات رو به بالایی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه‌داد: در چند وقت گذشته اخباری در مورد واگذاری شرکت های خودروسازی بزرگ وجود دارد که این اخبار موجب توجه سهامداران نسبت به صنعت خودروسازی و قطعات خواهد شد؛ بنابراین با توجه به وجود چنین مسائلی به نظر می رسد که روزهای مثبتی پیش روی معاملات این بازار باشد.

برچسب‌ها بازار سهام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سهام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه سرمایه گذاری شاخص بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس