Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بررسی تخصصی موضوعات سلامت، کارگروه بهداشت محیط و کارگروه سلامت شهروندی تشکیل شد، گفت: در این باره از حضور و نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت استفاده شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سوده نجفی در شصت‌و‌سومین جلسه شورای شهر تهران به مناسبت هفته سلامت با تقدیر از زحمات و خدمات مدافعان سلامت در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: هفته سلامت یادآور اهمیت بنیادین سلامت در تحقق زندگی سالم و با نشاط است و این هدف مهم زمانی محقق می‌شود که تمام آحاد جامعه اهمیت سلامتی را دریافته و برای ایجاد و ماندگاری آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مسائل کشور است و جزو مسائل درجه‌ یک هستند و باید با پرهیز از نگاه سطحی و کوتاه‌مدت به آن توجه ویژه‌ای شود، افزود: جهان در 2-3 سال اخیر دچار یک بحران بزرگ در حوزه سلامت به نام ویروس کووید19 یا همان کرونا بوده و هست که چالش‌های اساسی در حوزه اقتصادی و خدمت‌رسانی ایجاد کرد و بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن شدند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود و بسیاری از کسب‌و‌کارها تعطیل، خدمت‌رسانی مختل، بر معیشت شهروندان تاثیر و همچنین با دلیل دوری از دورهمی‌ها و اجتماع در محیط‌های سر بسته مشکلات روحی و روانی را در برخی از هم‌وطنان ایجاد کرد. کرونا با وجود تاثیرات مخرب بسیاری که بر کشورهای درگیر این بیماری داشت نشان داد که سلامت اهمیت فراوانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا برای مبارزه با بیماری و حفظ سلامت جامعه همه افراد در آن نقش دارند، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید با همدلی و همراهی برای دستیابی به نعمت سلامت تلاش کنند که خوشبختانه در موضوع همه‌گیری ویروس کرونا شاهد یک همدلی و اتحاد در کنار مشارکت اجتماعی ملت بزرگ ایران بودیم.

نجفی با بیان اینکه انتظار داریم برای حل چالش‌های مهم پایتخت سایر نهادها و به مدیریت شهری کمک کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال آلودگی هوا که هر از چندی نفس کشیدن را بر شهروندان دشوار و سلامت آنها را تهدید می کند، یک موضوع فرا نهادی است و باید همه نهادها و دستگاه‌ها بر اساس قانون هوای پاک به وظیفه خود عمل کنند و حل آن تنها بر عهده مدیریت شهری نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: در مسئله سلامت نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی سلامت شهروندان است و مدیریت شهری در راستای دغدغه‌ای که به سلامت شهروندان دارد با این دستگاه مسئول برای انجام وظایف قانونی خود مساعدت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در شهر تهران نسبت به بسیاری از نقاط کشور مطلوب نیست، گفت: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار تهران مناسب نیست و از دولت و مجلس انتظار می‌رود ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه‌های مربوطه دقت کافی داشته باشند تا شهروندان تهران از سطح عادلانه‌تری از خدمات برخوردار شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: متاسفانه در حال حاضر نگاه به موضوع سلامت در شهر تهران بیشتر معطوف به سلامت جسم است و به سلامت روح و روان توجه ای نمی‌شود که انتظار می‌رود در راستای ارتقای آگاهی و دانش و در واقع سواد سلامت مردم و شهروندان اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات کمیته سلامت شورای ششم از ابتدای شروع به کار تا به امروز گفت: در این کمیته سیاست‌گذاری‎‌ها و خط‌مشی‌‎های شهر تهران در چهار مقوله سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی مدنظر قرار داده شد. همچنین برای بررسی تخصصی موضوعات سلامت، کارگروه بهداشت محیط و کارگروه سلامت شهروندی تشکیل و از حضور و نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت استفاده شد.

نجفی در بیان اهم فعالیت‌های کمیته سلامت شورای شهر تصریح کرد:‌ بازدیدهای مستمر از مناطق، سازمان‌ها، نهادها و مراکز سلامت شهری، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران، بازنگری میزان پیشرفت برنامه پنج ساله سوم، برگزاری جلسه با کانون بازنشستگان در خصوص بررسی مشکلات و درخواست‌های بازنشستگان در حوزه سلامت و درمان، بررسی مشکلات شرکت شهر سالم در خصوص ارائه خدمات درمانی به پرسنل و به‌ویژه بازنشستگان، برگزاری جلسات مستمر در خصوص بررسی طرح‌های مربوط به سند سلامت شهروندان شهر تهران، برگزاری نشست تخصصی بررسی طرح نیازسنجی از شهروندان سالمند، دارای معلولیت، کودک و زنان، پیگیری تدوین لایحه الزام شهرداری به ارتقاء شاخص‌‎های سلامت شهری از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته به حساب می‌آید.

واکنش مجدد عضو شورای شهر تهران به قطع درختان سبز توسط شهرداری منطقه 17عضو شورای شهر تهران: ساخت‌وساز کنار باغ گیاه‌شناسی باید متوقف شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران کمیته سلامت شورای شهر شورای شهر تهران حوزه سلامت سلامت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سیدمعلمی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستا‌ها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند؛ بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی