Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:43:52 GMT

مزارع کوکنار(خشخاش) در ولایت هلمند تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۹۲۷

مزارع کوکنار(خشخاش) در ولایت هلمند تخریب شد

حکومت محلی طالبان در ولایت هلمند می گوید که مزارع کوکنار(خشخاش) در این ولایت را تخریب کرده اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جنوبی هلمند می گوید که بر مبنای فرمان رئیس طالبان٬ مزارع کوکنار در این ولایت را تخریب کرده اند.

در اعلامیه ای که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هلمند به نشر رسیده آمده است که حدود ۲۰ جریب زمین کشت کوکنار(خشخاش) در منطقه تیزنی ولسوالی نوزاد این ولایت از سوی مدیریت مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر قوماندانی امنیه٬ از بین برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعلامیه زرع کوکنار تخطی از فرمان ملا هبت الله آخندزاده رئیس طالبان ذکر شده است.

طالبان تأکید کرده اند که هر دهقانی که در زمین خود کوکنار کشت کند، مزارع او از بین برده می شود.

فرمان ملا هبت الله آخوندزاده درباره منع کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در سراسر افغانستان در ۱۴ ماه حمل به اجرا گذاشته شد. اما به دهقانان اجازه داده شد که آخرین محصولات گذشته شان را جمع آوری کنند.

حکومت طالبان در آن زمان گفت که برای کشت بدیل خشخاش امکانات فراهم می کند ولی تاکنون  درخصوص  کشت بدیل هیچگونه کمکی فراهم نکرده است.

در همین  حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می گوید آنها تلاش می کنند که در بخش کشت بدیل کمک کشور های را جلب کنند که از کشت و تولید مواد مخدر متضرر می شوند.

روز گذشته  دفتر سرمفتش خاص آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در توئیتی گفته که از یک سو، محدودیت طالبان بر کشت خشخاش و دیگر مواد نشه ای و از طرف دیگر زمستان سرد سال گذشته، افزایش قیمت مواد خوراکی و بحران اقتصادی، دهقانان را که قبلا خشخاش کشت کرده اند، در وضعیتی قرار داد که بدیل اندک داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان هلمند تریاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان