Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از کیت غربالگری نوزادان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور رئیس انرژی اتمی کشور، افزود: سازمان انرژی اتمی از ابتدا در حوزه صنایع در دنیا حرف برای گفتن داشت اما اکنون تقویت این مهم به خصوص در حوزه بهداشت و درمان، صنعت و کشاورزی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست و به تعهدات آژانس بین‌المللی هسته نیز پایبند است اما آژانس نیز باید در مقابل اجازه فعالیت در سایر خدمات به ویژه در حوزه سلامت را به ما بدهد و این زیبنده نیست که کشور ایران که در سازمان عضویت دارد را تحریم کند و دیگر کشورهایی که عضو آژانس بین المللی هسته ای نیستنند را تحریم نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در حقیقت نظم نوین جهانی با توجه به جنگ اوکراین و روسیه دستخوش تغییرات شده و باید ساز و کارهای جدیدی در این راستا تعریف شود چرا که شرایط کنونی پاسخگو نیست و به ما تحمیل شده است.

آیت الله دری نجف ‌آبادی عنوان کرد: مراکز دانشگاهی باید برای ۲۰ سال آینده سرنوشت خود را تغییر دهند و اهداف گام دوم مدنظر مقام معظم رهبری نیز باید در این راستا تعریف شود و باید علوم انسانی و بشری در قله‌های بلند قرار گیرد و مراکز علمی ایران در تمام مسائل علمی و آموزشی پیشرو باشند. 

امام‌جمعه اراک بیان کرد: باید برای سلامت بشر و کاهش آلودگی هوا نیز تدابیر ویژه ای اندیشید.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: اطلاعات کشور باید تحت هر شرایطی صیانت شود و آحاد جامعه باید با هوشیاری کامل از دستاوردهای نظام اسلامی و خون مقدس شهدا دفاع کننند.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی نیز در این آیین حضور داشتند. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی امام جمعه اراک انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی امام جمعه اراک اراک استان مرکزی امام جمعه اراک انرژی هسته ای انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند