Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلات اساسی که گریبانگیر شهر‌های بزرگ و کوچک است بحث دفن غیراصولی زباله‌ها و رهاسازی آنان در دل طبیعت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه شهرداری‌ها در شهر‌های کوچک و بزرگ برای جمع آوری زباله‌ها از کوچه‌ها و خیابان‌ها تلاش‌های زیادی دارند تا شهری آراسته و زیبا داشته باشند که این زیبا سازی شهری متاسفانه گاهی همراه با دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی در دل طیبت همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات اساسی جایگاه دفن زباله ،دفع اصولی زباله‌ها در طبیعت است که همین امر اثرات مخربی را بر محیط زیست به خصوص محیط زیست این شهرستان می‌تواند داشته باشد.

بدون شک زباله‌های شهری ترکیبی از مواد مختلف انسانی، حیوانی و زائد صنعتی و کشاورزی است که باکتری‌ها و سموم ناشی از زباله‌های صنایع به دلیل دفع غیر اصولی آن، به خاک و یا آب منتقل می‌شوند و مواد پلاستیکی نیز پس از دفع به صورت مواد زائد تجزیه نشدنی در زباله انباشته و در خاک باقی می‌مانند که حیوانات وحشی و زمین‌های کشاورزی پائین دست این جایگاه را با مشکلات اساسی و زیست محیطی روبه رو خواهد کرد.

مهمترین مشکل دفع غیر اصولی زباله‌های شهرداری، آلودگی آب‌های زیرزمینی در اثر نفوذ شیرابه است که به دلیل عدم رعایت اصول دقیق مهندسی بوجود می‌آید

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفن زباله اصولی زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر