Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار مرکزی گفت: مجموعه آب سنگین خنداب چشم صنعت هسته‌ای کشور و شرکت آذرآب چشم صنایع سنگین و تجهیزات سنگین کشور است بنابراین انتظار حمایت بیشتر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران از چشم صنعت سنگین کشور وجود دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری  تسنیم از  اراک ، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان اظهار داشت: سال‌های قبل بیش از صد هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مرکزی تحصیل می‌کردند و اشتغال داشتند ولی درحال حاضر تعداد دانشجویان کاهش یافته است اما با تغییرات در وضعیت آموزش عالی، استان مرکزی همچنان قطب دانشگاهی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون 61 دانشگاه با 232 رشته دانشگاهی در استان مرکزی وجود دارد که حدود 60 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف تحصیل و به جامعه علمی کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: سالی که با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده می‌تواند کلید تدوین نقشه راهی برای استان مرکزی به عنوان قطب‌ دانشگاهی کشور جهت توسعه علمی و فناوری باشد هرچند مسئولیت تدوین نقشه راه علمی استان برعهده دانشگاه اراک است ولی همه دانشگاه‌ها باید به دانشگاه اراک بپیوندند و از همه ظرفیت خود در اجرای نقشه راه علمی استان استفاده کنند.

مخلص الائمه عنوان کرد: واگذاری 5 هزار متر زمین مورد نیاز مجموعه مصباح انرژی در خصوص راه‌اندازی سایت اداری در شهر اراک به یمن قدم رئیس انرژی اتمی ظرف مدت یک هفته انجام و تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: ارمغان نظام علم و فناوری و دانشمندان استان مرکزی به بهداشت و درمان کشور در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تولید کیت غربالگری بیماری متابولیک نوزادان بوده، این طرح بسیار ارزشمند است، از مجموعه دانشمندان هسته‌ای کشور، سازمان انرژی اتمی، شرکت تولیدکننده و طیف گسترده‌ای از نیروی انسانی صاحب علم و تجربه در پشت صحنه این تولید تقدیر و تشکر می‌کنم.

بازدید اصحاب رسانه از مجتمع آب سنگین خنداب اراکگزارش کاهش تعهدات برجامی در مجتمع آب سنگین خنداب با حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمیسهامداران خصوصی شرکت آذرآب اراک را نابود کردند

استاندار مرکزی ادامه داد: طرح تولید کیت غربالگری از جهت دانش‌بنیان بودن، جوانی و سلامت جمعیت، کمک به افزایش جمعیت، هماهنگی با سیاست‌های کلی جمعیت و قانون مهم و مترقی موسوم به قانون تعالی جمعیت که به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده قابل اهمیت است.

مخلص الائمه تصریح کرد: مجموعه آب سنگین خنداب چشم صنعت هسته‌ای کشور و شرکت آذرآب چشم صنایع سنگین و تجهیزات سنگین کشور است بنابراین انتظار حمایت بیشتر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران از چشم صنعت سنگین کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات شرکت آذرآب در خصوص انعقاد قرار داد 70 میلیون دلاری با شرکت انرژی اتمی مربوط به ضمانت‌نامه‌ها و مشکلات نظام بانکی بوده، رفع شده است فقط یک مورد در بانک کشاورزی وجود دارد و رایزنی‌های لازم برای حل مشکل با این بانک انجام شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: امیدواریم قرارداد طرح قابل اجرای آذرآب به زودی منعقد شود و این واحد تولیدی تخصصی مادر به روزهای اوج خود برگردد، این شرکت برای رفع مشکلات در ارائه طرح‌ها و ادامه مسیرمورد حمایت قرار گیرد و همه موانع و مشکلات مربوط به استان برطرف شود.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی استاندار مرکزی آب سنگین خنداب استان مرکزی شرکت آذرآب سنگین کشور چشم صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان‌شهر و تکمیل سالن اجلاس، نیازمند حمایت مستقیم استاندار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به‌منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، بنابراین باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان‌دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد، اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت‌پذیری نهاد مردمی هستیم.

نورصالحی گفت: تمام مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

وی ادامه داد: میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقی‌مانده دولت و مدیریت شهری، دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ آغاز حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 748631

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است