Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت ارائه گزارش تفاهم نامه سال ۱۴۰۰ و بررسی و امکان سنجی مفاد تفاهم نامه ۱۴۰۱ جهت اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری د انشجو، «محمد چکشیان» معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: در تمام حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از دشوارترین موضوعات، سنجش اثربخشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای سنجش اثر اولین مرحله پیمایش به روز است.

وی افزود: امیدواریم آغاز این همکاری، شروعی برای شکل‌گیری اتفاق جدی در جامعه هدف با آثار قابل سنجش و ملموس در جامعه هدف باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اهمیت گزارش‌های راهبردی در زمینه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید تاکید کرد.

چکشیان اضافه کرد: دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کارگر، نقطه عطفی برای حوزه کارگری به شمار می‌آید و گزارش‌های این حوزه به ایشان ارائه شد.

در ادامه این نشست مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور درمانی و غربالگری را در این حوزه بسیار مهم دانست و گفت باید امسال به این امر توجه ویژه‌ای شود.

«هادی بهداد» ادامه داد: مجموعه اقدامات در سطوح مختلف پیشگیری به نتایج نهایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه حوزه اعتیاد می‌رساند.

وی اظهارکرد: یکی از سیاست‌های دولت این است که در کنار معیشت کارگران موضوع سلامت و جان کارگران (سلامت اجتماعی، جسمی و فردی و سلامت روح و روان) نیز برایشان مهم است. در این حوزه برنامه ۱۴۰۱ برای اجرا نهایی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به هیچ عنوان به دنبال کار نمادین نیستیم و در تلاشیم خدمات را مستقیم به جامعه هدف ارائه دهیم. برخلاف اینکه پیشگیری سطح یک لازمه کار ماست، نباید در پیشگیری سطح یک متوقف شویم. کار‌های درمانی و غربالگری برای ما مهم است و امسال باید به آن توجه ویژه‌ای شود. مجموعه این اقدامات در سطوح مختلف پیشگیری ما را به نتایج نهایی (کاهش آسیب اجتماعی به ویژه حوزه اعتیاد) می‌رساند.

بهداد افزود: جامعه هدف ما تنها کارگری نیست که در بنگاه اقتصادی کار می‌کند، بلکه خانواده آن‌ها نیز جزء جامعه هدف ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش پوشش برنامه‌های سلامت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر همین اساس مراکز بهداشتی افزایش قابل توجهی داشته است.

بهدادیادآور شد: ۴هزار خانه بهداشت، ۵ هزار ایستگاه بهگر و حدود ۵۰۰ مراکز بهداشت داریم. اتصال این‌ها به یکدیگر و هم افزایی ظرفیت آن‌ها از یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها با هم، در استان‌ها می‌تواند کمک کند تا افزایش و جهش در خدمات داشته باشیم، به همین دلیل در اداره کل اجتماعی اصلاح و بازنگری تمام دستورالعمل‌های این موارد در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۲۰ ایستگاه بهگر در استان‌ها شناسایی شده‌اند، گفت: تعهد ما تاسیس ۲۱۷ تا ۲۲۰ کانون یاریگر کار و تولید بوده است که براساس تائیدی که از آمار استان‌ها داشتیم، حدود ۲ برابر این کانون‌ها را تاسیس کردیم و حدود ۴۵۰ کانون یاریگران کار و تولید ایجاد شد.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین رقم قابل توجهی به عنوان کانون‌ها در حال راه اندازی وجود دارد. این نشان می‌دهد اعتباراتی که می‌خواهیم در سال آینده در قالب تفاهم نامه به این موضوع اختصاص دهیم باید جهش ویژه‌ای داشته باشد. در حال حاضر یک هزار و ۲۴۵ کانون در حال راه اندازی داریم.

محمد جمال‌لو معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: همکاری وزارت مردم در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در سال گذشته کم نظیر بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتیاد افیون کار تولید پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه برپایی میز خدمت گفت: کمک به کاهش مشکلات مردم و پاسخگویی مستقیم و بدون واسطه از سوی مسئولان، از اهداف برپایی این میز خدمت است.

خلیل احمد سلامی اظهار کرد: در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مدیران حوزه کارگری در میان گذاشتند.

وی افزود: در همه ایام سال، برنامه دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در مرکز سامد از سوی مدیران دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برگزار می‌شود تا کار مردم سریعتر و به سهولت انجام شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد