Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:29:50 GMT

۳۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه در کشور جمع‌‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۹۷۸

۳۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه در کشور جمع‌‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌اله آسوده، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئول زکات کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در بحث توانمندسازی در حوزه‌های مختلف سلامت، درمان، کمک به ازدواج و کمک به تأمین نیاز‌های اولیه ۲ میلیون و ۲۵۰ خانواده حدود ۵ میلیون نفر مستقیم زیرپوشش کمیته امداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرپوشش مراکز نیکوکاری کمیته امداد هستند، تصریح کرد: نزدیک ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را کمیته امداد حمایت می‌کند.

آسوده با اشاره به مباحث فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در حوزه تحصیلی حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو را داریم و امسال بیشترین طلبه برای ثبت‌نام در برخی حوزه‌ها از مراکز کمیته امداد بوده است.

۳۰۰ هزار اردوی زیارتی در دستور کار

وی با بیان اینکه تعداد ۷۱۵ اداره در کشور بحث مشاوره خانواده و تربیت فرزند را دارند، اضافه کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی جامعه کمیته امداد به نسبت جامعه از میانگین کشوری شرایط بهتری دارد به ویژه در مسائل اعتقادی و اتصال به نظام ولایی که در چند سال اخیر اگر اغتشاشی بوده از کمیته امداد در این اغتشاشات کسی نبوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه اردوها در کرونا دچار مشکل شد، گفت: امسال حدود ۳۰۰ هزار اردوی زیارتی و تربیتی در دستور کار است.

آسوده با اشاره به بحث اقتصادی و اشتغال که بسیار مهم است، تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در مشاغل خرد و خانگی توسط کمیته در کشور اقدام شد و امسال نیز از یک‌میلیون شغلی که دولت برنامه‌ریزی کرده ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را باید کمیته امداد انجام دهد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال اعتبارات بانکی در فروردین‌ماه ابلاغ شده و مبلغ ابلاغی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در بحث تأمین وسایل خانگی ۱۳۵ هزار در سال گذشته لوازم خانگی، کولر، یخچال و بخاری برای نیازمندان تأمین شد، افزود: امسال هم این لوازم وجود دارد تا در فصل تابستان بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم.

آسوده با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ هزار جهیزیه با کمک مردم و اعتبارات دولت تأمین شد، اضافه کرد: در موضوع مردمی خیر و احسان که معطوف مردمی است باید از اداری شدن به سمت مردمی شدن هدایت شود.

وجود ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور

وی با بیان اینکه کمیته امداد نهادسازی را آغاز کرده است، گفت: حدود ۹ هزار مرکز نیکوکاری که ۵۰ درصد در محل مساجد است ایجاد شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در این مراکز امام جماعت، رئیس هیئت امناء است و مردم محله با راهبری امام جماعت در مکان مسجد فقرا و اغنیاء را شناسایی می‌کنند با کمک کمیته امداد به نیازمندان کمک می‌کنند، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد منابع مردمی کمیته امداد از محل این کمک‌ها بوده است که حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

آسوده از وجود یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار حامی در کشور خبر داد و یادآور شد: تعداد ۴۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین که ۱۵۰ هزار یتیم و ۲۵۰ هزار فرزند محسنین هستند، توسط حامیان حمایت می‌شوند و سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مردم مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه صدقات ۵۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است، افزود: از این میزان ۴۸۰ میلیارد تومان از محل صندوق‌های کمیته امداد در کشور و ۱۰۰ میلیارد تومان صدقه مراکز نیکوکاری بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در بحث زکات امسال یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در شورای زکات جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: تأکید شده در شهرهای جمع‌آوری شده توزیع شود.

۳۰ میلیون اطعام و افطاری ساده برای نیازمندان

آسوده با بیان اینکه در ماه رمضان امسال ۳۰ میلیون اطعام و افطاری ساده برای نیازمندان وجود داشته، گفت: از این تعداد ۲۲ میلیون اطعام و ۸ میلیون افطاری ساده بوده و همچنین یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان فطریه تاکنون ثبت شده که پیش‌بینی می‌شود بالای ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: این مبالغ توسط مجموعه دستگاه عضو و دستگاه زکات جمع‌آوری شده و تأکید شده به دست نیازمندان برسد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: به بحث تبلیغی و ترویجی در زکات کمتر توجه شده و باید به این مورد توجه بیشتری شود تا زکات جایگاه خود را پیدا کند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آسوده معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد مراکز نیکوکاری طلبه معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی ره میلیارد تومان جمع آوری شده جمع آوری شد یک میلیون سال گذشته تا مین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است