Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم، میزان مراجعه به دادگاه‌ها ۴۰درصد کاهش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن بابایی شامگاه پنجشنبه در جلسه دیدار با اعضا هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان اظهار داشت: سردفتران جزوی از قوه قضائیه هستند و امیدواریم به یک وضعیت مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته بسیاری از کارها انجام نشد و یا اگر انجام شده به صورت ناقص بوده است.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سران دفاتر ازدواج و طلاق مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود لذا ایجاد صنوق حمایتی از این قشر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: واقعیتی که در دفاتر رسمی وجود دارد این است که اگر درآمد کاهش یابد خطا و اشتباه را با خود به همراه خواهد داشت.

بابایی با بیان اینکه نقش مشاوران املاک نقش دلالی است، عنوان کرد: باید اجازه دهیم مکاتبات و اسناد دفتری در دفترخانه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: مسئولیت مدنی و کیفری در تنظیم سند خودرو برعهده چه کسی است؟ لذا هر سندی باید درخور شرایط خودش تنظیم شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: مخالف طرح رسمی ثبت اموال غیرمنقول هستم چرا که این طرح از راه اصلی خودش خارج شده است.

وی ابراز داشت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم به کاهش میزان مراجعه به دادگاه‌ها تا 40 درصد کمک کرده‌ایم.

معاون قوه قضائیه یادآور شد: اصلاح حق‌التحریر دفاتر رسمی را مورد پیگیری قرار داده‌ایم.

معاون قوه‌ قضائیه: نیازمند تحول در حوزه ثبت هستیم/ اجرای اسناد الکترونیک خط پایان کاغذبازی‌هاستیک میلیون سند اراضی کشاورزی در کشور صادر می‌شود

در ادامه ماموستا حیدر عنایتی رئیس کانون سردفتران ثبت ازدواج و طلاق استان کردستان اظهار داشت: امروز به دلیل پایین بودن تعرفه‌ها دفاتر ازدواج و طلاق رو به ورشکستگی حرکت می‌کند.

وی افزود: تعیین سقف ازدواج و طلاق برای سردفتران می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را برطرف کند.

رئیس کانون سردفتران ثبت ازدواج و طلاق استان کردستان تصریح کرد: با توجه به الکترونیکی شدن دفاتر ازدواج و طلاق برخی از دفاتر ازدواج و طلاق در روستاهای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند لذا باید این دفاتر به شهرها منتقل شود.

انتهای پیام/487/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاتر ازدواج و طلاق قوه قضائیه معاون قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟