Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:05:17 GMT

اختصاص 17 هکتار زمين به شهروندان منطقه 13

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۲۱۶

خبرگزاری آریا-صنایع جنگ افزارسازی ساصد با هدف تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز در اختیار ساکنان منطقه 13 قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  با اعلام این خبر، گفت: عرصه جنگ افزارسازی موسوم به ساصد به مساحت حدود 17 هکتار، در مالکیت وزارت دفاع بوده و به دلیل عدم فعالیت نظامی در این محدوده و با استناد به قانون «فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهرها» مصوب سال 1388 مجلس‌شورای اسلامی، از سال 1399 مورد مطالعه و مذاکره میان شهرداری تهران و وزارت دفاع قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی اکبری با بیان این که طرحی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز برای عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد تهیه شد، عنوان کرد: این طرح، سال گذشته با توافق صورت گرفته میان وزارت دفاع و شهرداری تهران در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: با توجه به مساحت بیشتر از 10 هکتاری این عرصه، طرح باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز می‌رسید. با به روزرسانی توافق میان وزارت دفاع و شهرداری تهران پس از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، طرح‌نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد و پس از بررسی‌های کارشناسی در تاریخ 19 اردیبهشت 1401 به تصویب آن شورا رسید.
علی اکبری با بیان این که در طرح تهیه شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران برای عرصه جنگ افزار سازی ساصد، بهره گیری حداکثر از ظرفیت‌های این زمین برای خدمات رسانی به ساکنان محلات مجاور و همچنین تأمین مسکن مورد نیاز در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: بر اساس این طرح، 68 درصد از مساحت عرصه (حدود 11.6 هکتار) به خدمات مورد نیاز ساکنان (فرهنگی، ورزشی، درمانی، پارکینگ، آموزشی) و فضای سبز اختصاص یافته و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و 32 درصد از مساحت عرصه (حدود 5.4 هکتار) تبدیل به مسکن و شبکه معابر و خدمات آن خواهد شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به توافق میان دو مجموعه، حداکثر سه ماه بعد از تصویب این طرح، وزارت دفاع محدوده فضا‌های عمومی پیش بینی شده را در اختیار شهر قرار خواهد داد.
علی اکبری در خصوص فضای سبز موجود در عرصه جنگ افزارسازی ساصد، گفت: فضای سبز موجود در این اراضی نیز نیازمند ساماندهی و تجهیز است، اما در حالت موجود نیز قابل استفاده خواهد بود.
گفتنی است با اجرایی شدن این طرح و تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز، بزودی شاهد ارتقاء کیفیت زندگی و رضایت و خرسندی شهروندان ساکن در منطقه 13 خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه 13 سازمان نوسازی شهر تهران جنگ افزارسازی وزارت دفاع مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود

ایسنا/بوشهر معاون بهبود سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: ۸۰۰۰ هکتار از نخلستان های درجه دو استان بوشهر نوسازی و بهسازی می شود.

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بوشهر افزود: نخلستان‌های درجه ۲ در شهرستان های دشتستان، تنگستان، دشتی، جم و بوشهر هستند که به اصلاح بسترباغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.
به گفته وی دراین راستا با اعتبار استانی و  مشارکت باغداران برای اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران  با جهاد کشاورزی است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران