Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@05:10:50 GMT

(ویدئو) موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار دارد!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۷۳۱

(ویدئو) موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار دارد!

فرارو-شرکت فنلاندی Verge Motorcycles در حال آماده شدن برای شروع تولید یکی از منحصر به فردترین موتورسیکلت‌های برقی است که تا به حال وارد بازار شده است. این موتور سیکلت برقی که TS نام دارد، یک ویژگی منحصر به فرد دارد: چرخ عقب بدون هابل.

به گزارش فرارو، یک ویدئوی جالب از نحوه عملکرد این موتور سیکلت نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد چگونه Verge توانسته قلب یک موتور سیکلت را در یک چرخ جای دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

موتور الکتریکی موتور سیکلت در لاستیک عقب آن قرار داده شده است. قسمت مرکزی سیستم توسط یک بازوی شناور پشتیبانی می‌شود و قسمت بیرونی نیز به گونه‌ای می‌چرخد که گویی در مسیر حرکت می‌کند. رینگ چرخ عقب دارای آهنربا‌های الکترومغناطیسی است که با حرکت موتور، یکدیگر را دفع می‌کنند و سبب چرخش قسمت بیرونی رینگ و هدایت موتور به سمت جلو می‌شوند.

این چرخ با یک شکاف در وسط آن طراحی شده است. این نوع طراحی دو هدف را دنبال می‌کند: افزایش خنک کننده و کاهش وزن چرخ. به گفته این شرکت تسمه یا گیربکس TS را بسیار کارآمد می‌کند. این موتور می‌تواند قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور دیوانه کننده ۱۰۰۰ نیوتن متر را ارائه دهد. نمی‌توان هیچ ماشین دوچرخی را پیدا کرد که قدرت و گشتاور آن حتی به نصف این رقم نزدیک شود؛ این موتور سیکلت فقط با هایپرخودرو‌های برقی مانند بوگاتی یا ریماک نور قابل مقایسه است.

از سایر مشخصات این موتور سیکلت فوق العاده می‌توان به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و برد ۳۰۰ کیلومتر در شهر و ۲۰۰ کیلومتر در بزرگراه اشاره کرد. قیمت این مور سیکلت ۲۳۶۸۱ دلار است که با توجه به ویژگی هایش قیمت عجیبی نیست. تولید آن قرار است امسال آغاز شود.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو

کلیدواژه: موتورسیکلت برقی موتور سیکلت TS موتور سیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به شدت تشویق شد

به گزارش ورزش سه، صدای تشویق‌ها ابتدا از جایگاه ۱۳ آغاز شد و طرفداران این قسمت با فریاد «تیراختور، تیراختور» سکوت استادیوم را شکستند و سپس شعار دو طرفه «یاشاسین، آذربایجان» سر داده شد.

در ادامه هواداران همین قسمت از ورزشگاه به ترتیب ریکاردو الوز، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، گوستاوو، محمد نادری و… را مورد حمایت قرار دادند.

این در حالی است که تشویق تراکتور به سایر قسمت‌های استادیوم هم تسری پیدا کرد تا در لحظه گرم کردن بازیکنان، آنها مورد حمایت قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • تراکتور به شدت تشویق شد
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد