Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:12:37 GMT

قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۱۹۰

قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار می‌رسد؟

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا کاهش یافت و به کمترین میزان در ۱۳ هفته گذشته رسید. بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز به ۱۸۱۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

طلا و نقره تحت تاثیر عوامل تکنیکال بازارهای آتی در میان نمودارهای کوتاه مدت کاملا نزولی قرار گرفته‌اند و نظرسنجی بازار طلا کاهش قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هفته آینده را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در حدود یک سال گذشته مشاهده می‌کند. طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، با کاهش احساسات در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد، ممکن است قیمت، هفته آینده خیلی بهتر نشود.

قیمت طلا نه تنها هفته را با کاهش ۳.۸۲ درصدی به پایان رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی افت است. بازار طلا تحت فشار فروش قابل‌توجهی قرار گرفت زیرا دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته معامله شد. اگر چه برخی از تحلیلگران گفته‌اند که به نظر می‌رسد طلا بیش از حد فروخته شده است اما همچنان با بادهای مخالف چالش برانگیز مواجه است.

مارک چندلر، مدیر عامل بخش استراتژی بازار بنوکبرن گلوبال فارکس افزود: بازار در هفته آینده می‌تواند شاهد کاهش قیمت طلا به ۱۷۸۰ دلار در هر اونس باشد. افزایش نرخ‌ها علیرغم تورم ثابت، طلا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، دو تحلیلگر، معادل ۱۲ درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده شدند. در عین حال، ۱۲ تحلیلگر معادل ۷۱ درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت نزولی بودند و سه تحلیلگر معادل ۱۸ درصد نسبت به قیمت‌ها بی‌طرف بودند.

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند اما احساس نزولی نسبت به هفته پیش‌تر(۶۱ درصد)، به شدت کاهش یافت. همزمان با افزایش ارزش دلار آمریکا، بسیاری از تحلیلگران گفتند که افزایش بازده اوراق قرضه نیز بر این فلز گرانبها تاثیر خواهد گذاشت.

کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار گفت که بازده واقعی اوراق قرضه به سطوح قبل از همه‌گیری رسیده است و روند صعودی تازه شروع شده است. این هفته، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده نشان داد که تورم سالانه ۸.۳ درصد در ماه آوریل افزایش یافته که از ۸.۵ درصد در مارس کاهش یافته است. اگرچه تورم کمی بالاتر از حد انتظار بود اما وکیو گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که تورم به اوج خود رسیده است.

او گفت: تورم بالا باقی خواهد ماند و فدرال رزرو را مجبور می‌کند به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه دهد. در نهایت، نرخ های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت که خبر بدی برای طلاست. «من فکر می کنم طلا به راحتی زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شود و انتظار دارم که، قیمت طلا تا پایان سال به زیر ۱۷۰۰ دلار برسد.»

کاهش این هفته طلا، قوی‌ترین درصد کاهش در چهار هفته بود که ۳.۸۷ درصد از دست داد. در چهار هفته گذشته، یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت طلا، تقویت دلار بوده است. ارزش دلار در۶ هفته اخیر متوالی افزایش یافته است. در چهار هفته معاملاتی گذشته، ارزش دلار آمریکا ۴.۱۵ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که قدرت دلار کمتر از نیمی از کاهش قیمت طلا را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا کاهش قیمت طلا هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟