Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور بخصوص شهدای عرصه سلامت و با تشکر از پرسنل وزارت بهداشت خطاب به مسوولان شرکت‌های دانش بنیان گفت: شما عزیزان با استفاده از فکر و جسارت خود به پیشرفت ایران اسلامی کمک می کنید، در وضعیت فعلی کشور که عمده‌ترین مشکل ما بیکاری است شما عزیزان نوع دیگری از جهاد را انجام می‌دهید، بیکاری بنیان نابسامانی است و شما عزیزان با استفاده از فکر و جسارت خود در راستای تولید دانش بنیان شرایطی را رقم می‌زنید که شغل ایجاد می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دانشگاه ما بخش قابل توجهی از محتوای درسی دانشگاه‌ها، کتابهای لاتین و یا ترجمه‌ای است.

وزیر علوم افزود: اولین کاری که در بدو ورود به وزارت علوم انجام دادم واگذاری پروژه شیوه نامه تألیف کتاب درسی در دانشگاه‌ها به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی و آموزش عالی بود. از آنها خواستم در قالب یک طرح پژوهشی مطالعات ملی و فراملی انجام دهند تا مشخص شود کتاب تألیفی بومی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

وی افزود: البته این کتاب ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد هم بسته فرهنگی و هم بسته هویت سازی باید داشته باشد.

زلفی گل ادامه داد: در این کتاب دانشمندانی که در آن موضوع خاص از ایران، در ابعاد ملی و فراملی صاحب نظر هستند و همینطور اسطوره‌های بین المللی در آن کتاب گنجانده شوند. همچنین در این کتاب، مهارت و کارهای پژوهشی و تیمی آورده شود.

وزیر علوم درباره سیاست آموزش عالی در دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و یا کاهش دانشجو گفت: دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی استقلال دارند و خودشان به بلوغ رسیده اند، تعیین ظرفیت را خود دانشگاه‌ها مشخص می‌کنند البته برای ایجاد رشته‌های جدید و تأسیس دانشکده و گروههای جدید، وزارت علوم یک سری استاندارد دارد و آن را هر دانشگاهی رعایت کند می‌تواند رشته جدید و یا جذب دانشجوی جدید داشته باشد.

زلفی گل تصریح کرد: دانشگاه‌های بزرگ ما به درجه‌ای از بلوغ رسیده اند که خود تصمیم بگیرند. بنابراین ما برای ایجاد رشته‌های جدید و پذیرشهای جدید دانشجو در رشته‌های مختلف استانداردهایی داریم. هر دانشگاهی این استانداردها را داشته باشد می‌تواند رشته‌های جدید و جذب دانشجو داشته و ما از آن ممانعت نمی‌کنیم.

وی ملاک‌های آن را داشتن استانداردهای آموزشی، نسبت دانشجو به استاد، نسبت استاد به دانشجو، سرانه رفاهی، ورزشی، خوابگاهی عنوان کرد و افزود: این موارد ملاک‌های ما خواهند بود و اگر رعایت شود ما نمی‌گوییم جذب دانشجو را محدود کنند.

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت‌ها و تأثیر آن بر کالاهای اساسی در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت‌ها در اثر جراحی اقتصادی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه‌ها خواهد داشت ولی ما با کمک دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه ها وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته گفت: «تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند.»

درهمین‌باره یکی از استادان اخراج شده دانشگاه تهران به سخنان وزیر علوم واکنش نشان دادو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آماده مناظره با وزیر علوم هستم. اخراج من و بسیاری از استادان دانشگاه سیاسی است. زلفی‌گل وزیر علوم به ایسنا گفته: «جوسازی ایجاد شده درباره #اخراج_استادان صحت ندارد». شرط مناظره ما با وزیر محترم راست‌گویی باشد نه تهمت و دروغ مثل آنچه رئیس دانشگاه تهران در مناظره گفت.»

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان