Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از پرداخت وجه کامل هزینه سفر توسط ۹۸/۵۷ درصد زائران اعزامی به مناسک حج امسال برابر با ۳۱ هزار و ۱۰۷ نفر خبر داد.

وحید اسکندری در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایران اکونومیست با تاکید بر اینکه تا این لحظه ۳۲ هزار و ۲۰۲ زائر واجد شرایط به سامانه رزرو حج و زیارت مراجعه کرده اند، گفت: تاکنون ۳۱ هزار و ۵۵۹ زائر برابر با ۸۹/۵۴ درصد آمار کلی نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اولین ساعت آغاز به کار سامانه رزرو سازمان حج ۲۲ هزار زائر وارد این سامانه شده و پرونده های خود را تکمیل کردند، اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون ۴۲ زائر برابر با ۱۲ دهم درصد متقاضیان واجد شرایط اعزام به حج ۱۴۰۱ از سفر امسال انصراف داده اند.

وی با اشاره به اینکه بقیه متقاضیان واجد شرایط سعی کنند کارهای نام نویسی و تکمیل پرونده های خود را هر چه سریعتر به انجام برسانند، افزود: بر همین اساس فرایند ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۱ در کاروان ها،  ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شد که در ساعات ابتدایی و تا عصر نخستین روز حدود ۲۲ هزار نفر در سامانه tamatoreserve.haj.ir بیش از ۶۰ درصد در کاروان ها نام نویسی کردند.

اسکندری با تاکید بر اینکه از آمار مراجعه کنندگان به سامانه حج ۶۴۴ زائر برابر با ۱/۸۳ درصد در قالب رزرو کاروان ها قرار دارند، افزود: مردم سعی کنند برای سهولت در کار زائران واجد شرایط از مراجعه بی مورد به سامانه رزرو سازمان حج خودداری کنند. فقط متقاضیان ثبت نامی های کاروان های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده‌اند و مشمول اعزام بنابر شرایط تعیین شده ذیل می باشند، به سامانه مذکور مراجعه کنند و سایر عزیزان، اخبار را از پایگاه سازمان حج و زیارت پیگیری و از مراجعه بی دلیل به سامانه رزرو پرهیز کنند.

متقاضیان بالای ۶۵ سال امسال به حج تمتع اعزام نخواهند شد. دارا بودن سن زیر ۶۵ سال، تزریق حداقل سه دوز واکسیناسیون و در اختیار داشتن فیش حج تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۶ که در سال ۹۹ ثبت نام کرده باشد، از الزامات ثبت نام کنندگان است. امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار  و ۶۳۰ نفر از زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان حج و زیارت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سامانه رزرو واجد شرایط حج و زیارت سازمان حج کاروان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!