Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:02:18 GMT

تخفیف 99درصدی عوارض هتل‌سازی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۶۷۹۴

تخفیف 99درصدی عوارض هتل‌سازی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها نقطه عطف جلسه امروز شورای شهر بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های اعضای شورا و شهرداری در جهت توسعه گردشگری در اصفهان و افزایش درآمدهای شهری ناشی از این صنعت، دومین مصوبه در این رابطه که اصلاح مصوبه قبلی به درخواست اداره کل میراث فرهنگی بود در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی ادامه داد: بر این اساس شورا و شهرداری تقریباً از تمام عایدات خود از ساخت و ساز ناشی از حوزه هتل و مهمان‌پذیر چشم‌پوشی کردند و تعرفه مربوط به این ساخت و ساز را در قالب تعرفه صنعتی و با نزدیک ۹۹ درصد تخفیف و تنها معادل یک درصد عوارض صنعتی تصویب کردند، البته این موضوع تبصره‌های توضیحی هم دارد.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مصوبه گام بلند مدیریت شهری در تداوم مسیری است که از گذشته و ادوار قبل وجود داشت تا حسن نیت خود را در این مسیر ثابت کرده باشیم؛ منتظر هستیم سایر گروه‌های متولی گردشگری نیز به میدان بیایند و بتوانیم تحول قابل توجهی در این حوزه را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: تأکید می‌کنیم که این موضوع اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری در رابطه با تقویت حوزه هتل‌سازی است و به لحاظ قانونی به نوعی الزامی برای مدیریت شهری برای گذراندن این مصوبه وجود نداشته است، اما این لطف و توجهی است که اعضای شورای شهر و مدیریت شهری نسبت به شهر داشتند و به دنبال ادای حق خود نسبت به شهر بودند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی صالحی سخنگوی شورای شهر اصفهان هتل سازی گردشگری شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد