Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه افتتاح نمایشگاه گشایش نمایشگاه نسخ شاهنامه فردوسی در موزه حرم مطهر رضوی خبرنگاران گفت: مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و وجود گنجینه‌هایی بی نظیر در این مجموعه بیانگر هویت ایرانی اسلامی است.
محمد حسین‌زاده گفت: آستان قدس رضوی که بی‌نظیرترین نهاد دینی در جهان است، جمع‌آوری چنین مجموعه‌های خطی نفیس، نگهداری و حفاظت از آن‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه ۱۰ نسخه خطی متعلق به قرن دهم هجری قمری به نمایش گذاشته شده که صفحات این نسخ در ۲۵، ۲۷ و ۲۸ سطر به خط نستعلیق کتابت شده است.

همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه ۱۵ نسخه چاپ سنگی که در فاصله زمانی سال‌های ۱۲۶۷ تا ۱۳۲۶ قمری به چاپ رسیده، در معرض نمایش قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۲۵ اردیبهشت تا ۸ خردادماه برای بازدید علاقه‌مندان در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری دایر خواهد بود.

۲۵ اردیبهشت ماه سالروز گرامیداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان و ادبیات فارسی نامگذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه های خطی شاهنامه موزه حرم مطهر رضوی بزرگداشت فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

کد خبر 849434 منبع: ایرنا برچسب‌ها دختران خبر مهم مدرسه و مدارس افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • علم‌الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • شعرخوانی علم الهدی درباره حجاب: در شاهنامه، فردوسی به نقل از منیژه می گوید: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان