Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرماه سال گذشته سفر ریاست جمهوری به همراه وزرا به نقاط مختلف استان فارس برکات زیادی به همراه داشت و مصوبات بسیاری در حوزه‌های عمرانی، حمایتی و نرم‌افزاری و... تعریف و برای هر پروژه اعتباری مشخص شد تا مدیران استانی با جذب این اعتبارات نسبت به رفع و رجوع مشکلات استان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه آب‌رسانی، بهداشت و درمان، ورزش، راهداری و گازرسانی مهم‌ترین بخش‌هایی بودند که اعتبارات بالایی به آنها اختصاص داده شد.

در راستای تحقق این مصوبات، استاندار فارس در جلسه‌ای بر اهمیت تلاش مدیران جهت جذب صد در صدی مبالغ مصوب تاکید کرد و از آنها خواست تا طی یک برنامه زمان‌بندی برای اتمام پروژه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

ایمانیه ضمن تاکید بر پیگیری مجدانه مدیران نسبت به تخصیص و تحقق اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان از آنها خواست تا از هم‌اکنون پیشنهادهای خود را برای سفر بعدی رئیس جمهور به استان آماده کنند و با آمادگی کامل به استقبال سفر دوم بروند.

در این راستا مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس درباره شاخص‌ترین مصوبات سفر به خبرنگار فارس گفت: سرجمع اعتبارات مصوب جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و سایر مصوبات ۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ بعضی مصوبات در بازه زمانی ۱۴۰۰، بعضی ۱۴۰۱ و بعضی تا ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

جمشیدی افزود: آنچه مصوب شد که تا انتهای سال مالی ۱۴۰۰ انجام شود حدود ۲ هزار میلیارد بود که از این میزان ۱۳۵۷ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و مربوط به زمینه‌های مختلف است.

اتمام خط دوم آبرسانی شیراز تا پایان امسال

وی ادامه داد: چند پروژه شاخص در حوزه آب و وزارت نیرو داریم که اعتبار خوبی به آنها تعلق گرفته است که ۳۴ میلیارد تومان به سد کوار اختصاص یافته است، همچنین تکمیل خط دوم آبرسانی شیراز که جزء پروژه‌های بسیار مهم ما بوده و قرار است امسال به پایان برسد، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که ۵۵ میلیارد تومان آن تا کنون تخصیص یافته است.

جمشیدی گفت: از ۱۴ کیلومتر باقی‌مانده این خط، حدفاصل دوکوهک تا میدان احسان، دو کیلومتر اجرا شده، ۶ کیلومتر لوله خریداری شده و ۶ کیلومتر هم باقی مانده که امسال انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس همچنین به تملک محدوده سد هایقر اشاره کرد و گفت: برای تملک اراضی باقی مانده ۵۰ میلیارد به صورت نقدی توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته که صرف تملک اراضی محدوده هایقر شد.

او ادامه داد: پروژه دیگر در حوزه آبرسانی مربوط به شهر ارسنجان بود که ۹۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که تا کنون ۲۰ میلیارد ان تخصیص یافته، همچنین جهت آبرسانی به شهرستان زرین نیز تا کنون ۴۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده و کار در حال انجام است.

جمشیدی در ادامه به آبرسانی به روستاهای استهیان و نی‌ریز هم اشاره کرد و از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها خبر داد.

او در بخش دیگری از این گفتگو به یکی از پروژه‌هایی که مشمول زمان زیادی شده بود اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه شهر کازرون یکی دیگر از پروژه‌ها بود که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای آن در نظر گرفته شد که کل مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و مراحل اجرایی ساختمان تصفیه خانه هم در حال اتمام است.

جمشیدی در ادامه به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره و اذعان کرد: در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز چند پروژه داشتیم که مهم‌ترین آن که جزء مصوبات استان بوشهر هم بود، راه‌آهن شیراز، بوشهر، عسلویه است که جلسات متعددی برای آن با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شده، مقدمات کار انجام شده تا بتوانیم از محل تهاتر با نفت پروژه را به مقصد برسانیم.

تکمیل ۶ قطعه آزادراه شیراز اصفهان در سال جاری

این مسئول همچنین اتمام آزادراه شیراز، اصفهان را از دیگر پروژه‌های مهم حوزه راهداری عنوان کرد و افزود: در بحث تکمیل آزادراه شیراز، اصفهان ۶ قطعه پیشرفت ۹۰ درصد دارد و از محل مصوبات سفر ۱۷ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته که اکنون در حال نصب نیوجرسی و علائم است و در پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اتفاق خوب دیگر در حوزه راه، را تکمیل ۲۱ کیلومتر باقی مانده محور دشت ارژن به قائمیه عنوان کرد که در سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و تا کنون ۴۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

جمشیدی افزود: همچنین قرار بود ۱۲۰۰ تن قیر رایگان هم به این محور اختصاص یابد که تامین شده و لایه دوم آسفالت در حال انجام است و تا هفته دولت این محور که یکی از محورهای مهم استان است چراکه هم ترافیک زیادی دارد و هم تصادفات زیادی در این محور رخ می‌دهد به بهره برداری خواهد رسید.

او محور لار، جهرم را از دیگر پروژه‌های مهم عنوان کرد که در این سفر مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و تا کنون حدود ۴.۷ میلیارد آن تخصیص یافته است، ۱۲ کیلومتر این محور تمام شده و در حال بهره‌برداری است و ۶ کیلومتر هم در حال انجام لایه آسفالت اولیه بوده و مابقی در حال انجام زیرسازی است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی احداث جاده بعدی را محور کوار، فیروزآباد، جم به عنوان یک پروژه مهم عنوان کرد و افزود: این محور سه قطعه دارد که قطعه دوم ۲۰ کیلومتر است، ۱۵ کیلومتر آن قبلا انجام شده و ۵ کیلومتر دیگر مانده که لایه اول آسفالت انجام شده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد، ۴۰ میلیارد هم به آن تخصیص داده شده است.

۱۰ کیلومتر بزرگراه نی‌ریز، قطرویه نیز از دیگر مصوبات سفر بود که جمشیدی به آن اشاره کرد و از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به آن خبر داد و گفت: این بزرگراه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آسفالت انجام شده و جاده در حال ایمن سازی است.

تکمیل ۱۶ کیلومتر بزرگراه فسا، داراب، کهگم با ۶۰ میلیارد اعتبار مصوب از دیگر مواردی بود که توسط مدیرکل دفتر فنی استاندار فارس مطرح شد که ۱۵ و نیم میلیارد تومان آن محقق شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: همچنین به محور مرودشت، درودزن نیز از ۲۰ میلیارد مصوب، ۱۰ میلیارد تخصیص یافته و عملیات زیرسازی به اتمام رسیده است و تا پایان خرداد بهره برداری خواهد شد.

او در ادامه به مصوبات حوزه گازرسانی نیز اشاره و عنوان کرد: در زمینه های دیگر همچون گازرسانی به ۱۰۰ روستا، ۶ شهر و ۴۴۰ واحد صنعتی مصوب شد که اعتبارات آن کامل تخصیص پیدا کرده، ۲۸ پیمان بسته شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به پایان می رسد.

۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی به استان اختصاص یافت

جمشیدی همچنین از اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای اجرا و تکمیل ۲۴۹ پروژه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های استاندار فارس این مبلغ به ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت، تفاهم نامه با وزارت نفت انجام شد، پروژه ها معرفی شده و تامین اعتبار آن‌ها نیز تا بهار امسال انجام شده و امیدواریم به زودی تکمیل شود.

وی در ادامه از اختصاص ۵۷ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان حضرت زینب شیراز و ۳۰ میلیارد هم جهت تکمیل محور کوار، فیروزآباد، جم خبر داد و گفت: در حوزه های دیگر هم همگام پیش می رویم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اعلام مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی گفت: مهم‌ترین پروژه ورزشی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه ۶ هزار نفری تخصیص یافته، همچنین تکمیل ۵ پروژه نیمه تمام شامل سالن سلطان اباد شیراز، خسروشیرین آباده، امام زاده اسماعیل اقلید، کوپن رستم و سالن بانوان فسا نیز در دستور کار است و اعتبار آنها نیز تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم مصوبات خوبی داشتیم از جمله تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی مرودشت که ۶۰ میلیارد برای آن مصوب شده و ۲۰ میلیارد تخصیص یافته، بیمارستان ۶۴ تخت خوابی مصیری که ۵۰ میلیارد مصوب شده و ۱۹ میلیارد تخصیص یافته، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی قادراباد که از ۳۰ میلیارد مصوب ۱۰ میلیارد تخصیص یافته و بیمارستان داراب که از ۲۵۰ میلیارد ۳۰ میلیارد تخصیص یافته است، همچنین برای بیمارستان اعصاب و روان شیراز هم از ۲۰۰ میلیارد ۶۰ میلیارد تخصیص یافته که پیگیری ها جهت تخصیص کل اعتبارات مصوبات سفر با جدیت ادامه دارد.

جای خالی مصوبات واحدهای تولیدی احساس می‌شود

گفتنی است رئیس جمهور در سفر خود به استان فارس از برخی واحدهای تولیدی استان از جمله کارخانه آزمایش نیز بازدید و بر راه‌اندازی مجدد این کارخانه حیاتی تاکید کرد.

از طرفی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال، اهمیت پرداختن به واحدهای تولیدی بسیار ضروری است.

اما در جلسات پیگیری مصوبات کمتر سخنی از واحدهای تولیدی به طور مشخص شنیده می‌شود و در حالی سخن از بازگشایی و راه اندازی خط تولید آبگرمکن کارخانه آزمایش به گوش می‌رسد که مشاهدات عینی نشان می‌دهد این کارخانه در حال حاضر بیشتر به انبار پیاز شباهت دارد!

واحدهای تولیدی دیگری همچون آی‌تی‌آی نیز وضعیت بهتری ندارد، یا قند ممسنی که این روزها بارقه‌های امیدی از آن شنیده می‌شود نیازمند توجه بیشتر است، لذا به نظر می‌رسد در سال تولید، اشتغال و دانش‌بنیان پرداختن به ظرفیت این کارخانه‌ها به عنوان بازوی قدرتمند تولید در استان نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان و مدیریت ارشد استان است.

امید که مسئولان استان در پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به نحو جدی‌تری به بحث کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بپردازند و این واحدها را از قلم نیندازند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مصوبات سفر رئیس جمهور راهداری هیئت دولت ازمایش ای تی تی درصد پیشرفت فیزیکی میلیارد تومان اعتبار میلیارد تخصیص یافته میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته واحدهای تولیدی حال انجام بهره برداری انجام شده باقی مانده مصوبات سفر ۲۰ میلیارد ۳۰ میلیارد ۶ کیلومتر آن تخصیص مهم ترین پروژه ها انجام شد مصوب شد تا کنون برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند عصر پنجشنبه در حاشیه شورای اداری دزفول که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: سفر آقای حسینی محراب به این شهرستان ۴۰ مصوبه پیرامون طرح‌های اولویت دار اقتصادی، زیرساختی، عمرانی و خدماتی دزفول داشت که اجرای این طرح‌ها می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل شهرستان باشد.

وی افزود: نشست‌های متعددی پیش از سفر امروز استانداری خوزستان در استان برگزار و تمام طرح‌های اولویت دار شهرستان با حضور ادارات کل بررسی و نهایی شد.

خردمند با بیان اینکه زمان بندی اجرای این طرح‌ها تعیین و اجرای آنها در دستور کار استان و شهرستان است، ادامه داد: شورای برنامه ریزی دزفول ماموریت دارد تا ضمن جمع بندی اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها، روند تامین اعتبار این طرح‌ها را در استان دنبال کند.

فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست متعهد شد نسبت به آغاز حفاری ۷ حلقه چاه از ۱۰ حلقه چاه مورد تعهد اقدام و همچنین در اعتبارات امسال تمهیدات لازم برای اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال از عباس آباد به شهر منتظران دزفول را اقدام کند.

وی می‌گوید: همچنین مصوب شد ۳ حلقه چاه در تعهد سازمان آب و برق خوزستان با توجه به نبود وجود شرکت کننده به صورت ترک تشریفات به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی حداکثر در ۲ ماه آغاز شود.

تصویب اجرای طرح کامل فاضلاب زیباشهر به قید فوریت

خردمند گفت: با توجه به تامین لوله‌های مورد نیاز بسیج سازندگی، در این نشست مقرر شد بسیج سازندگی خط لوله آب شهیون را از اعتبارات محرومیت زدایی اجرا و مطالبه‌های آن از محل مولدسازی پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده برای رودخانه دز و برداشت آب غدیر از این رودخانه گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان متعد شد طرح کامل فاضلاب زیباشهر دزفول به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز را به قید فوریت عملیاتی کند.

علیرضا خردمند ادامه داد: تامین هزینه اجرای شبکه آب و فاضلاب مسکن ملی در منطقه زیباشهر و مهرشهر، تکمیل اجرای طرح آبرسانی ۵ روستای دهنوباقر، حاجات، خوزینه باقر، خوزینه بالا و بنه عاطی، اجرای ۴ کیلومتر خط لوله ۶۰۰ میلیمتر از سیاه منصور به زندان و اجرای ایستگاه پمپاژ و مخزن آب آن، اجرای ۲.۵ کیلومتر خط لوله ۵۰۰ میلی متر فولادی و راه اندازی مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی در منطقه آزادگان و همچنین ایستگاه پمپاژ مهر شهر از دیگر مصوبه‌های سفر استاندار به دزفول است.

تصویب ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر

فرماندار ویژه دزفول افزود: تقویت ناوگان اتفاقات برق در سه منطقه شهر حمزه، زیباشهر و شهر چغامیش و همچنین تبدیل ۳۰۰ کیلومتر از سیم‌های برق به کابل‌های خودنگهدار دزفول از جمله تعهدات شرکت توزیع برق خوزستان برای اجرا در این شهرستان است که در شورای اداری دزفول به تصویب رسید.

وی ادامه داد: ایمن سازی جاده پامناز و لزوم تعریض و اجرای روکش آسفالت این جاده به طول ۳ کیلومتر، اصلاح و لکه گیری جاده بوالحسن به لب سفید و دژمحمدعلی خان به طول ۵ کیلومتر، اجرای عملیات آسفالت جاده دیونی و آبیدسره به طور ۸ کیلومتر و همچنین تامین و استقرار نیوجرسی در محور جاده پل چهارم تا سیاه منصور به طول ۳ کیلومتر از دیگر مصوبه‌های این شورا برای دزفول است.

خردمند می‌گوید: اجرای طرح روکش آسفالت آوج به سیاه منصور به صورت ترک تشریفات، اجرای عملیات روکش آسفالت به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در محور آوج به میانرود و فعال نمودن طرح برای تعریض و آسفالت ادامه محور مذکور، برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جاده دزفول به شوشتر به طول ۲۳ کیلومتر و همچنین فعال سازی کارگاه طرح دزفول به بن جعفر از دیگر طرح‌های مصوب این شورا بود.

وی افزود: تصویب و تخصیص اعتبار احداث آسفالت ۲ کیلومتر از مسیر دزفول به حمزه، تامین اعتبار جهت فعال نمودن طرح دزفول به سردشت (پاشنه زاگرس)، احداث ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر علاوه بر ۲ باب مدرسه منطقه آوان شهر از جمله تعهدات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به دزفول است که به تصویب رسید.

تصویب ساخت برج IT دزفول

فرماندار ویژه دزفول آغاز عملیات احداث برج فناوری ارتباطات را از جمله مصوبه‌های مهم این نشست دانست و گفت: با توجه به نیاز شهرستان دزفول به احداث برج IT (فناوری ارتباطات) مقرر گردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن ظرف ۲ ماه اقدام نماید.

خردمند افزود: پیگیری برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای روبه روی روستای المهدی دزفول، تامین اعتبار احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی بخش شهیون، احداث کانال‌های آبیاری و زهکشی منطقه عجیرب دزفول که می‌تواند منجر به تحول در این منطقه شود، از دیگر مصوبه‌هایی است که با حضور استاندار خوزستان نهایی شد.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان متعهد شد برای احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول با وسعت یک هزار هکتار از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیگیری و نسبت به اخذ استعلامات ۱۲ گانه اقدام کند.

موزه تاریخ طبیعی دزفول راه اندازی می‌شود


خردمند افزود: با توجه به تامین و تحویل ۷۰ هکتار زمین مورد نیاز جهت احداث و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، پیگیری لازم برای توسسعه زیرساخت‌ها و الحاق این قطعه زمین به شهرک صنعتی شماره ۲ اقدام کند.

فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: به روزرسانی برآورد و پیگیری تخصیص اعتبار ترمیم و بازسازی و نگهداری پل ساسانی دزفول، پیگیری اخذ زمین و تامین اعتبار به منظور احداث و راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دزفول و همچنین تامین اعتبار بهسازی و بازسازی و مرمت فضا‌های تاریخی بافت قدیمی دزفول از دیگر طرح‌های اولویت دار دزفول است که در این نشست به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان