Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل بهار منشا سرسبزی و طراوت است و سخاوتی که طبیعت همواره در برابر انسان دارد این طراوت و سرزندگی را در بسیاری از موارد به طور رایگان به انسان‌ها هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ پایان خواب زمستانی و لباس سراسر زیبایی که طبیعت در فصل بهار به تن می‌پوشاند، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار منشا سرسبزی و طراوت است و سخاوتی که طبیعت همواره در برابر انسان دارد، این طراوت و سرزندگی را در بسیاری از موارد به طور رایگان به انسان‌ها هدیه می‌دهد.

بهره‌مندی از مواهب خدادادی طبیعت برای همه انسانها اتفاق خوشایندی است که شکرگزاری در مقابل لطف و محبت بی‌پایان خداوند این لطف و موهبت را دو چندان خواهد کرد.

رویش گل‌ها و گیاهان دارویی در طبیعت سبز و بخشنده در فصل بهار سلامتی و تندرستی را برای انسانها به ارمغان خواهد آورد و نمیتوان خواص شگفت‌انگیز آن‌ها را دست کم گرفت و غافل شد.

در فصل زمستان چای یکی از نوشیدنی‌های محبوبی به شمار می‌آید که طرفداران زیادی دارد و البته نوشیدن چای برای بسیاری از افراد در همه ایام سال چه در سرما و چه در گرما خوشایند است.

با فرا رسیدن فصل بهار و برای طراوت و شادابی هر چه بیشتر میتوان به جای چای دمنوش‌های گیاهی ساده و در دسترس و همچنین کن هزینه و ارزان مختلف را جایگزین کرد و از روزهای دلنشین این فصل زیبا لذت برد.

 

دمنوش قاصدک را دست کم نگیرید!

دمنوش قاصدک از یک نوع  «علف هرز» که خوراکی است به دست می‌آید و با خواص بسیار شگفت‌انگیزی که صاحب نظران و کارشناسان طب سنتی برای آن قید کرده‌اند، دیکر نمیتوان عنوان "علف هرز" را بر آن اطلاق کرد.

گل قاصدک گیاهی سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد و دمنوش آن یک نوع سم‌زدای طبیعی محسوب می‌شود و از نظر کارشناسان طب سنتی، این گیاه، یک داروی گیاهی سنتی برای کبد و کلیه به شمار می‌رود. 

از دیگر خواص دمنوش گل قاصدک میتوان به ادرارآور بودن آن، درمان افراد مبتلا به یبوست و بهبود وضعیت گوارش افراد اشاره کرد.

همه قسمت های گیاه قاصدک به صورت خوراکی قابل استفاده است اما در اغلب موارد افراد بیشتر قسمت  گل و برگ آن را برای چای مورد استفاده قرار میدهند.

استفاده از برگ و گل قاصدک که در اندازه‌های ریز و کوچک هستند، در کنار دیگر مواد سالاد هم کاربرد دارد و  از ریشه این گیاه پر فایده هم میتوان در تهیه انواع سوپ‌ها و خورشت‌ها استفاده کرد.

 

با فواید دمنوش بابونه آشنا شوید!

دمنوش‌های مختلف در سایر فصول سال می‌توانند کمک بزرگی به شما در حفظ سلامتی‌تان باشند و در مواقعی که به بیماری مبتلا می‌شوید هم می‌توانید روی تاثیر دمنوش‌های طبیعی برای سرعت گرفتن روند بهبودی خود حساب کنید.

از آنجا که دمنوش بابونه طبیعتی گرم و خشک و طعمی ملایم و عطر بسیار خوشایندی دارد، اگر بگوییم این دمنوش یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بین سایر دمنوش‌ها محسوب می‌شود گزافه نگفته‌ایم.

این نوشیدنی پر طرفدار دارای مزایای سلامتی متنوعی است که عمده‌ترین موارد آن شامل بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی، ضد التهاب بودن، کاهش استرس و اضطراب، رفع مشکلات بی‌خوابی، آرامش اعصاب و بدن است.

از دیگر خواص درمانی دمنوش بابونه میتوان به فواید آن برای پوست و رفع مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه و همچنین تاثیرات آن در مبارزه با سایر بیماریهای جسمانی و روانی اشاره کرد.

تهیه ماسکی از ترکیب گل بابونه، شکر قهوه‌ای یا شیرخشک و استفاده از آن روی پوست صورت و دیگر نواحی تیره بدن، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث پاکستزی پوست خواهد شد.

درمان درد معده و کمک به هضم بهتر غذا، تقویت و بهبود سلامت موها، تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن از دیگر فواید مصرف دمنوش بابونه به شمار می‌روند.

 

موارد منع مصرف دمنوش بابونه چیست؟

زنان باردار بهتر است در ماههای نخست بارداری از مصرف دمنوش بابونه اجتناب کنند و پس از آن در ماههای بعدی می‌توانند با استفاده از این دمنوش به سلامت خود و جنین خود کمک کنند.

همچنین مصرف دمنوش بهاری بابونه، باید در حد تعادل باشد و استفاده بیش از حد آن افراد را دچار مشکلات قلبی و کبدی می‌کند و افرادی که آسپرین یا سایر داروهای انعقاد خون را مصرف می‌کنند، باید از خوردن این دمنوش پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دمنوش بهاری قاصدک گل بابونه پوست دمنوش بابونه مصرف دمنوش دمنوش ها فصل بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، دانستن برخی از نشانه های مهم و هشدار دهنده اولیه حمله قبلی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: لازم است نظر متخصصان درباره برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه که باید انجام دهید را بدانید دانستن این نشانه‌ها می‌تواند در برابر حمله قلبی نجات دهنده باشد.

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900119

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید