Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی عزتی عصر امروز در دیدار صمیمی شورای راهبردی بسیج فرهنگیان با فرمانده سپاه لرستان گفت: ما هم بسیجی هستیم قبل از معلم شدنمان بسیجی بودیم و بسیجی خواهیم ماند و بسیجی بودن را با هیچ پست و مقامی عوض نخواهم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در بزرگداشت معلم همین بس که مولا علی(ع) می‌فرماید" هر کس که مرا حرفی بیاموزد مرا عبد و بنده خود کرده است"این سخن جایگاه معلمی را نشان می‌دهد که امام علی(ع) به صراحت بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در دستور کار ما هدف غایی سند تحول بنیادی است که در دیدار با مقام معظم رهبری شنیدیم که به بحث اجرایی کردن سند تحول بنیادی گله‌مند بودند و صراحتا گفتند که بیش از ده سال است سند تنطیم شده اما هنوز اجرایی نشده اما چطور سند ۲۰۳۰ در شش ماه اجرا شد اما سند تحول بنیادی که در شان معلم است در کشور اجرایی نمی‌شود. 

عزتی بیان کرد: زدن قرارگاه فرهنگی راحت است اما قرارگاهی موثر  است که اجرایی شود  ما نیز گوش به فرمان هستیم در حال اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم تا در دستور کار ادارات قرار گیرد.

سرپرست  آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه موضوعات دیگری را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت:  احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حال عملیاتی شدن است که در دستور کار قرار دارم چرا که  این فریضه به فراموشی سپرده شده و قصد دارم گامی موثر در امر احیای امر به معروف و نهی از منکر برداریم. 

وی بیان کرد:  توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارت تابعه و کلیه ادارات ، توجه ویژه به گسترش فرهنگ حجاب وعفاف به ویژه در  مدارس و قشر مدیران و معاونان و معاونان پرورشی   و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بسیجی بودن سرلوحه  کار ما است که در انتصابات نیز اجرایی می‌شود.

عزتی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ارزش معلم باید حفظ شود و این ارزش را خود معلمین باید حفظ کنند و معلمین به عنوان امانت دارانی که  عرصه تعلیم و تربیت  هستند، جایگاه خودشان را بالا ببرند. 

وی گفت: فرزندان، عزیزان ما هستند که در اختیار معلمین قرار می‌گیرند،پس آموزش و پرورش باید به سمت معلم تراز انقلاب اسلامی برود معلمی که در جامعه اسلامی خود سردمدار ارزش‌ها و معنویاتی شود که در جامعه باید گسترش دهد. 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد:  مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است پس این را می رساند  که به سمت تجلیل از و اهمیت دادن معلم برویم. 

وی افزود: ۸ سال شعار رتبه‌بندی صورت گرفت و کسی نتوانست آن را اجرا کند و در انتهای کار دولت قبل اجرا شد تا چالشی برای دولت سیزدهم ایجاد کند که نشد و توجه دولت به این سمت آمده  و ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که  اجرایی می‌شود.

عزتی گفت:  توجه به بحث رفاهیات فرهنگیان و بیمه تکمیلی در دولت جدید به سمتی می رود که به معلمین توجه شود. 

وی با اشاره به اینکه  بحث رتبه‌بندی هنوز بسته نشده است،افزود: فرهنگیان نظر، پیشنهاد و راهکار ارائه دهند تا در رتبه بندی استفاده شود.

عزتی خاطر نشان کرد:  یک پنجم شهدای کل استان متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان است ، حدود ۶ هزار رزمنده داریم، هزار و ۲۶۶جانباز ، ۹۷ نفر آزاده  جامعه فرهنگیان تقدیم نظام کرده است. 

وی با اشاره به اینکه اموزش۶ و پرورش توجه ویژه ای به بحث فرهنگ شهادت و ایثار دارند، گفت:  استخدام ۵۰۴ نفر از خانواده شهدا و ایثار گران  در دستور کار جذب اموزش و پرورش لرستان کنند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان شورای راهبردی بسیج فرهنگیان پرورش لرستان آموزش و پرورش دستور کار سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد.

برزویی گفت: آیین‌نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد به‌طوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند.

وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.

برزویی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش