Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:52:08 GMT

یار روزهای غربت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۶۴۰

یار روزهای غربت

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سمیرا جلیلی در روزنامه وطن امروز نوشت: احتمالا برای همه ما پیش آمده که دوست داشته باشیم تصویری واقعی از شخصیت‌های تاریخی را ببینیم و بدانیم چقدر با آنچه فکر می‌کرده‌ایم، قرابت دارند؛ بویژه که این آدم‌ها قدیس باشند و محل اثر در طول تاریخ. بارها با خود گفته‌ایم چون حوادث تکرار می‌شوند پس فلان آدم مورد نظر ما را می‌شود در عصرهای دیگری دید که دوربین و لوازم ثبت چهره و اتفاق وجود دارد؛ مثلا حضرت امام خمینی را شبیه آن مرد گوشه شهر افتاده سوره یاسین دیدیم که به‌سرعت به میان مردم آمد و گفت:‌ «ای مردم! اتبعوا المرسلین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..». و یا بارها برای مسلمانان نخستین صدر اسلام مثالی در عصر خود پیدا کرده‌ایم؛ برای مالک اشتر نخعی، ابوذر غفاری، مسلم بن عوسجه و حتی شخصیت‌های منفور تاریخ. 

می‌دانی چیست؟! من فکر می‌کنم ما دل‌مان برای آن آدم‌ها تنگ می‌شود که دوست داریم در انعکاس آینه دیگری، آنها را ببینیم. 

مثلا من بارها به حضرت حمزه بن عبدالمطلب علیه‌السلام فکر کرده‌ام؛ به وجود مبارکش، به قدرتش و به مهرش به برادرزاده آسمانی‌اش؛ به هر آنچه از او می‌شناسم و می‌دانم. کسی که چون در میدان جنگ مانند شیر می‌غرید، ملائکه برایش تسبیح می‌گفتند و آسمان و زمین به خلقتش مباهات می‌کردند و منظور خدا را از اینکه فرمود من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید را درک می‌کردند. 

رحمت خدا بر او که رسول خدا را تصدیق کرد؛ در عصری که او را تکذیب می‌کردند و با توانش شانه‌ای شد برای خستگی‌های حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله. 

می‌دانید؟! کلمات حیات دارند اما مجسم نیستند و آدم دلش می‌خواهد حمزه سیدالشهدا را روبه‌روی خود ببیند. وقتی کوچک بودم همیشه ۲۷ رجب، سینمایی «الرساله» (که در ایران به سینمایی «محمد رسول‌الله» مشهور شد) را پخش می‌کردند و من با اشتیاق سکانس به سکانس آن را می‌دیدم؛ بلکه می‌بلعیدم و هر بار گویی بار اول است و باز همان میل و همان زیبایی... .

در دنیای کودکی‌ام فکر می‌کردم شخصیت‌های فیلم، همان آدم‌های واقعی عصر پیامبر اعظم هستند؛ برای همین حضرت حمزه را دوست داشتم، آنقدر که نمی‌توانستم آنتونی کوئین شهیر را در فیلمی دیگر ببینم و حتی تصور کنم. وقتی بزرگ شدم و فهمیدم ماجرا از چه قرار است، آن دیالوگ حمزه را پس از مواجهه با حضرت رسول‌الله اعظم در کعبه که عرض کرد: «یا رسول‌الله! وقتی به صحرا می‌روم، ایمان دارم خدا را در پستوی خانه‌ام جا نگذاشته‌ام» همیشه به یاد می‌آورم. 

خدا رحمت کند «مصطفی عقاد» و «آنتونی کوئین» را که برای همیشه در قلب من حک کردند حمزه سید‌الشهدا چگونه بود که حتی پس از رحلت پیامبر، فاطمه زهرا با حسنین بر مزارش می‌گریستند و او را‌ طلب می‌کردند. 

ایام شهادت اوست؛ شنیده‌ام آنقدر پیامبر از شهادت ایشان غمگین بودند که با وجود توبه قاتلش، به او فرمودند از آن شهر برود که او را نبیند. 

یقین دارم حمزه در عصر رجعت، بازخواهد آمد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: حمزه سید الشهدا پیامبر وطن امروز تاریخ اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟