Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:28:34 GMT

جراحی اقتصادی در سفره مردم محسوس خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۳۲۲

جراحی اقتصادی در سفره مردم محسوس خواهد بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جراحی اقتصادی باید با ارائه راه‌حل‌های جایگزین انجام شود تا در سفره مردم احساس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، ۱۹ اردیبهشت بود که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خبر از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی داد و بعد از پایان این مصاحبه بانک مرکزی اعلام کرد که واریز یارانه جدید آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز واریز این یارانه‌ها پادوهای داخلی و خارجی دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی فرصت را غنیمت شمردند و برای دلسرد کردن مردم شروع به فرافکنی و منحرف کردن اذهان عمومی کردند.   اعلام قیمت‌ها از سوی اصناف موجب شد تا موجی از شایعه‌پراکنی‌ها و حمله ناجوانمردانه به دولت مردمی سیزدهم آغاز شود و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی عرصه را برای فشار به دولت تنگ و انواع و اقسام تهمت‌ها را روانه دولت مردم سیزدهم کردند.   با این وجود ملت همیشه در صحنه ایران که همواره پایبندی خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند، بی‌توجه به هجمه دشمنان داخلی و خارجی روال عادی زندگی خود را در پیش گرفتند و با دولت مردمی همراه شدند تا بار دیگر حربه و نقشه شوم دشمنان به خودشان بازگردد.   خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران‌نیوز برای بررسی جرئیات قیمت‌های جدید و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی گفت‌وگویی را با غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی انجام داده است.   مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران‌نیوز با بیان اینکه دولت سیزدهم چاره‌ای جز جراحی اقتصادی نداشت، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی همچنان معتقد است که جراحی اقتصادی باید با ارائه راه‌حل‌های جایگزین انجام شود تا در سفره مردم احساس شود.   وی افزود: نباید به معیشت مردم فشاری وارد شود و در برنامه‌ریزی دولت، نمره ۱۰۰ به دولت سیزدهم تعلق نمی‌گیرد، اما لازم بود نابسامانی‌هایی که اقتصاد گرفتار آن بود و بخش عمده‌ای از آن متوجه دولت قبل بود رفع شود.   سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته دولت سیزدهم می‌تواند بهتر از این عمل کند و دولت می‌تواند با استفاده از تکنولوژی روز راه‌حل‌های جایگزین را بسیار سریع‌تر طراحی کرده و راه‌اندازی کند.   مرحبا یادآور شد: دولت باید احیاناً ایراداتی که متوجه جراحی کنونی اقتصادی است را برطرف کند تا مردم کمترین فشار اقتصادی را متحمل شوند و در اینصورت آرامش فکری به مردم تزریق می‌شود.   وی با تأکید بر اینکه قطع دست رانت‌خواران انتظار مجلس از دولت است، متذکر شد: به‌ هیچ عنوان نباید روی معیشت مردم معامله شود و مجلس در این راستا با دعوت از وزرا و تشکیل جلسات متعدد عملکرد دولت زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و موضوع نظارت در مجلس شدت بیشتر یافته است.   سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طور مداوم از طریق اصناف با مردم در تماس هستند و بعضاً دهک‌هایی که مستحق دریافت یارانه بودند یا کمتر یارانه دریافت کردند به دولت معرفی می‌شوند تا به حق خود برسند.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جراحی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست