Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشت آزادگان، حمید سیلاوی بیان کرد: امروز مسوولانی از تهران به عنوان استان معین دشت‌آزادگان در اربعین امسال، برای بازدید از پایانه مسافربری چذابه به این شهرستان سفر کردند و از نزدیک وضعیت مرز را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی گفت: پیگیر اجرای مصوبات و همچنین کمک و همیاری مدیران استانی و کشوری برای تجهیز این پایانه برای استقبال از زایران اربعین هستیم و در این صورت آمادگی کاملی برای برگزاری آیین اربعین با همراهی تمامی ادارات این شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه در این ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، متاسفانه بعضی از زیر ساخت‌ها در این منطقه مرزی قابلیت خود را از دست داده‌اند افزود: با توجه به بعد مسافت از شهر بستان و همچنین محدود بودن امکانات شهری، مشارکت بخش  بستان این شهرستان  برای خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی، شتاب بخشی به روند توسعه زیر ساخت‌ها در این پایانه و همچنین نصب امکانات ویژه ضروری است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت چهار استان خراسان رضوی، اصفهان، یزد و تهران که به عنوان معین در چذابه و همچنین شهرداری های شمال خوزستان باید ملموس و تا پایان برگزاری آیین اربعین باشد. از این استان‌ها درخواست داریم در بخش زیر ساخت بیشتر وارد شوند و فقط در خدمات موقت سرمایه‌گذاری نکنند.

وی گفت: باید تمرکز همه شهرداری‌های شهرهای معین در تامین امکانات و زیرساخت ها در چذابه باشد. پیش بینی می‌شود امسال در ایام اربعین استقبال بیشتری برای سفر به عراق از طریق این مرز شود لذا باید امکانات لازم برای خدمت رسانی به زایران فراهم شود.

گفتنی است مدیرکل امور شهری استانداری تهران، معاون اجرایی شهرداری تهران، مسوول ستاد اربعین شهرداری تهران، شهردار منطقه سه تهران و جمعی دیگر از مسوولان این شهرداری به عنوان معین شهرستان دشت آزادگان در برگزاری آیین اربعین، از پایانه مرزی چذابه دیدن کردند.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان، محل عبور زایران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق هستند که در زمان شیوع کرونا از شرکت در این آیین محروم بودند.

امسال با واکسیناسیون حداکثری و کاهش شیوع کرونا زایران از طریق این ۲ مرز به عراق اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها دشت آزادگان شهر تهران شهرداری تهران خوزستان اهواز اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دشت آزادگان شهر تهران شهرداری تهران دشت آزادگان شهر تهران شهرداری تهران خوزستان اهواز اربعین دشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کارگاه پروژه دوگاز و تکمیل فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق‌بین در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست؛ بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم ؛چرا که تأثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین به تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اشاره و اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود؛ اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

به گزارش ایسنا، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز بیان کرد: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد؛ اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده، به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم، اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات