Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:36:42 GMT

«ماه دوم» در «لاله» افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۰۳۳

«ماه دوم» در «لاله» افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری لاله، نمایشگاه «ماه دوم» با نمایش منتخبی از آثار نقاشان معاصر ایران جمعه ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.

نقاشی ایران در دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ هجری شمسی پا به عرصه جدیدی گذاشت که در این راه به دستاوردهای متفاوتی نسبت به سنت‌های گذشته دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موج نو بیشتر در جهت شناخت نوینی در تکنیک و اجرا بود که بعدها این حرکت هنری، هنر نوگرا خوانده شد. در نقاشی نوگرا همیشه اشتیاق اصلی معطوف به ساختن چیزهایی بود که چشم‌انداز جدیدی از جهان را عرضه کنند.

شواهد بسیاری نشان می‌دهد که انگیزه‌های ابداع و کسب نوعی هویت، محور تجربیات برخی از هنرمندان نوپرداز ایرانی را تشکیل می‌دهد. در این نوع گرایش‌ها، عناصر بارز هنر ایران با تجربیات هنر امروز به هم آمیخته و تلاش شده تا همان هم‌نهادی‌ای را که در دوره‌های گذشته بین پدیده‌های ملّی و بیگانه حاصل می‌شده به صورت دیگر در دوران معاصر پدید آورد. این مسأله، یعنی کسب هویتی مستقل، در مورد تلاش‌های مستقل.

نمایشگاه «ماه دوم» با مشارکت ۲۴ هنرمند و نمایش ۲۴ اثر نقاشی، منتخبی از آثار هنرمندان معاصر است که گویای تلاش جمعی از هنرمندان نوگرای ایران است.

اسامی هنرمندان شرکت‌کننده:

فیروزه اخلاقی، اکرم افضلی، سیروس آقاخانی، کامبیز برنجی، مهدی حسینی، احمد خلیلی فرد، منصور خیرخواه، داریوش فرد دهکردی، فاطمه دیواندری، بهمن زارعیان، الیاس ستاری، بهزاد شیشه گران، کیوان عسگری، سید محمد فدوی، محمدهادی فدوی، مهرداد فلاحی، محمدرضا فیروزه‌ای، نیلوفر قادری نژاد، مرتضی گودرزی، پژمان متقیان، مهدی محبعلی، محمد محمد زاده تیتکانلو، محمد معمارزاده و جواد نوبهار.

این نمایشگاه تا ۱۰ خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

کد خبر 5493939

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی نمایشگاه نقاشی بهزاد شیشه گران تئاتر ایران فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سینمای مستند سازمان سینمایی کنسرت موسیقی اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر شهر سازمان صداوسیما موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ۳۹ شرکت دانش بنیان در مدت پنج روز دستاورد‌های خود را در چهارمین نمایشگاه وقف ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سازمان اوقاف در رساندن منافع امور وقفی از مرز هفت همت عبور کرده است، گفت: رساندن منافع امور وقفی به ۲۰ همت دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی افزود: امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف، بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

این نمایشگاه ۵ روز از ۹ تا ۱۷ اردیبهشت دایر است و برنامه‌ریزی شده مدیران کل اوقاف و از استان‌ها به نوبت در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر