Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:42:22 GMT

تجاری سازی محصولات دانش بنیان در کردستان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۸۰۸

تجاری سازی محصولات دانش بنیان در کردستان تقویت شود

ارسلان ازهاری روز جمعه در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود این واحدهای تولیدی مایه افتخار است و نشان می دهد این استان هم توانایی نقش آفرینی در حوزه صنعت را دارد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای قابل توجهی در غرفه  پارک علم و فناوری استان به نمایش گذاشته شده است، افزود: پارک علم و فناوری از سال ۸۹ در استان شکل گرفته و هم اکنون دارای ۳۶ شرکت دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه کرد: وقتی واحدی به مرحله دانش بنیان شدن می رسد می طلبد طرح و ایده آنها وارد فاز تجازی سازی شود که این مهم در استان ضعیف بوده و تاکنون تقویت نشده است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی چهار سنندج زمینی را برای واگذاری به شرکت های دانش بنیان استان در نظر گرفته است.

ازهاری اضافه کرد: معاونت علمی فناوری رییس جمهوری هم تسهیلاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است و علاوه براین تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه هم در راستای تحقق شعار سال به سمت و سوی اختصاص به این شرکت ها سوق داده می شود.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی دیگر تولید به سبک سنتی جواب نمی دهد و لذا باید به سمت تولید مدرن و بازارمحور حرکت کرد تا اینگونه واحدهای تولیدی بتوانند در صحنه رقابت بازار حرفی برای گفتن داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: واحدهایی در این نمایشگاه حضور دارند که در حوزه صادرات توانستند موفقیت های خوبی کسب کنند و چنین واحدهایی باید به عنوان الگو به سایر تولیدکنندگان معرفی شوند.

ازهاری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حامی تولیدکنندگان است، افزود: بروکراسی اداری مشکلی است که از گذشته های دور همچنان وجود داشته و اکنون هم باعث اختلال در بسیاری از فعالیت ها شده است و امید می رود حذف آن در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.

وی بر صدور مجوزهای کسب و کار در حداقل زمان ممکن تاکید کرد و یادآور شد: در این برهه کنونی وقتی فردی وقت و سرمایه خود را به حوزه تولید اختصاص می دهد مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یکی دیگر از مشکلات پیش روی حوزه تولید استان را خام فروشی خواند و ادامه داد: این معضل  همچنان در استان ما وجود دارد و باید با همتی جمعی به آن پایان داد.

ازهاری اظهار داشت: چند مرحله از زنجیره فولاد در استان شکل گرفته  و برای تکمیل آن مجوزها و مکانیابی های لازم انجام شده است و امید می رود طی چند سال آینده با افتتاح این طرح بزرگ جشن پایان خام فروشی مواد معدنی در استان را بگیریم.

وی بیشترین خواسته صاحبان واحدهای تولیدی را  تسهیلات بانکی ارزان قیمت خواند و گفت: معتقدم اگر تولیدکننده ای به معنای واقع قصد کار و تولید داشته باشد باید به او وام با بهره بسیار کم و قرض الحسنه پرداخت کرد ولی متاسفانه قوانین بانکی این اجازه را نمی دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: طولانی بودن فرآیند صدور مجوزها و مشکلات حوزه زیرساخت هم چون برق، آب و گاز از دیگر مسائلی بود که مدیران واحدهای تولیدی به آنها اشاره کردند.

ازهاری اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که حدود نیمی از این واحدها کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت هستند.

خوشه های صنعتی در کردستان گسترش یابد

وی با اشاره به اینکه تاکنون در کردستان خوشه های صنعت ساختمان و طیور اجرایی شده است، گفت: در حال حاضر خوشه فرش یکی از خوشه های در حال اجرا در استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بر گسترش خوشه های صنعتی در استان تاکید کرد و گفت: استان ما در بسیاری از حوزه ها ظرفیت ایجاد خوشه را دارد و با توجه به مزایای شکل گیری آن تعداد آنها باید گسترش پیدا کند.

ازهاری با اشاره به اینکه شکل گیری خوشه صنعتی باعث می شود تولیدکنندگان دیگر دغدغه بازاریابی نداشته باشند، افزود: وقتی مشاغل همگن در قالب خوشه قرار می گیرند علاوه بر کاهش هزینه های تولید، بازار و فروش خوبی هم بدست می آورند.

۱۲۰ غرفه در فضای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربعی این نمایشگاه ایجاد شده است که در این غرفه ها ۷۸ واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک دستاوردها و تولیدات خود را در معرض نمایش قرار دادند.

دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج دایر است و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۲ از آن دیدن کنند.  

برچسب‌ها کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان واحدهای تولیدی صنایع کوچک دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روشهای نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گامهای مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که ضمن بسیج امکانات دولت و انجام وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان