Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: وجود بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان در تبریز گواهی بر این واقعیت است که این شهر از دیرباز پایتخت اقتصادی کشور در دوره‌های مختلفی بوده و صنعتی‌ترین استان بخش خصوصی کشور آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان این که اقتصاد آذربایجان‌شرقی نسبت به کشور کوچک شده و باید آسیب‌شناسی شود، افزود: در چنین شرایطی سیستم بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی نیز با عدم پرداخت تسهیلات لازم، تعهدات خود را در قبال این استان انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اجرای طرح  مردمی کردن یارانه‌ها گفت: جامعه صنعت و تولید بهترین درک را از این زایمان اقتصادی بزرگ در کشور دارند و البته باید توجه داشت که همانگونه که در هر جراحی احتمال آسیب نیز وجود دارد، مردم و تولیدکنندگان دو ارگانی هستند که در صورت عدم اجرای درست این جراحی اقتصادی بیشترین لطمه را خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی ها حاکی است که با اجرای صحیح طرح حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها منجر به ایجاد ۳۵۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای دولت می شود که سهم آذربایجان شرقی از این میزان حداقل پنج درصد یعنی رقمی در حدود ۱۷.۵ همت است.

وی با تأکید بر استفاده از بانک‌ها در توسعه و رشد استان تصریح کرد: متاسفانه در حالی که منابع و امکانات مالی آذربایجان‌شرقی به سمت استان‌های مرکز کشور می‌رود، در مقابل سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان صورت نمی‌گیرد.

منادی اقداماتی چون اجرای مصوبات مربوط به تأمین سرمایه در گردش واحدها و تسریع در ثبت سفارش‌های وارداتی را از الزامات اجرای طرح حذف ترجیحی دانست و گفت: نباید حق استانی مانند آذربایجان شرقی در این جراحی اقتصادی نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس علیرضا منادی تبریز اجرای طرح حذف ترجیحی بانک خصوصی سیستم بانکی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است

رحمتی گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور در سال جاری، برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی بیان کرد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن، بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی، رنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

رحمتی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش، افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع، ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

رحمتی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه، مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در کشورمان، فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران، شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهم‌ترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها، تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو، تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم، مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی