Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به گفت‌وگوهایش با سران کشورهای غربی گفت: دیپلماسی را دنبال می‌کنیم اما درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو از موضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص رای منفی این کشور به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اظهار داشت: مبارزه با ترور یک موضوع ساده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله ما با پ ک ک دنبال می شود. اتحادیه اروپا باید، پ ک ک را به عنوان یک گروه تروریستی بپذیرد، امروز می گویند که پذیرفته اند، اما گروه ی پ گ را به عنوان یک گروه تروریستی نمی شناسند.

وی افزود: حتی آمریکا نیز این گروه را به عنوان فرصت می شناسد. گروههای تروریستی در کشورهای مختلف مثل آلمان، فرانسه و سوئد هر طوری بخواهند تظاهرات برگزار می کنند. این اقدامات با تضمین های دولتها انجام می گیرد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ما سالهاست که مقابله خود را با این گروهها دنبال می کنیم، افزود: متاسفانه غرب این موضوع را همچنان پنهان می کند. ما به آنها گفتیم که تروریستها را به ما عودت بدهید اما این کار را نکردند. به هر حال ما آنچه را باید انجام خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به گفتگویش با نخست وزیر هلند گفت: فردا نیز با رهبران انگلیس و فنلاند گفتگو می کنم. همچنین با استونتلبرگ دبیر کل ناتو گفتگو خواهم داشت. ما نمی توانیم به پیوستن گروههای تروریستی به سازمان امنیتی ناتو بله بگوییم. دیپلماسی را دنبال می کنیم اما از موضع خود عقب نشینی نمی کنیم.

مقامات ترکیه طی روزهای گذشته اعلام کرده اند که با ورود فنلاند و سوئد به ناتو به دلیل حمایت آنها از گروه پ ک ک مخالف هستند و اجازه این کار را نخواهند داد تا زمانیکه این کشورها رویه خود را تغییر دهند.

گفته شده که ترکیه اسامی 30 عضو گروه پ ک ک را به این فنلاند و سوئد داده و خواستار عودت آنها شده اما مقامات این دو کشور با آن مخالفت کرده اند.

برخی تحلیلگران و رسانه ها نظیر بلومبرگ بر این اعتقادند که هدف ترکیه از این مخالفت، گرفتن حداکثر امتیاز ممکن از طرف غربی از جمله خرید جنگنده اف 16 و خارج شدن از لیست تحریم تسلیحاتی است.

واشنگتن: قصد مذاکره مستقیم با ترکیه درباره فنلاند و سوئد را نداریمآمریکا به ترکیه اجازه وتوی درخواست فنلاند و سوئد را خواهد داد؟

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان ترکیه اردوغان ترکیه فنلاند و سوئد به ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی

اولین مصاحبه محمد صلاح پس از پیوستن به لیورپول را مشاهده می کنید.

دانلود (2.5MB)

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم