Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و چهارم تا سی‌ام ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

مهمترین رخداد استان سمنان در هفته گذشته مربوط به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفر یکروزه به استان سمنان بود که وی از گرمسار وارد استان شد و مورد استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایوانکی از کارخانه کیاپلاستیک مانا، روغن گلبهار ابریشم و پارسیان پلی اتیلن بازدید کرد و  در ادامه سفر، ضمن بازدید از سیلوی یکهزارتنی گندم و بزرگراه حرم تا حرم در منطقه ده‌نمک شهرستان آرادان، از جاده سرخه- سمنان نیز بازدید داشت.
مرتضوی در سمنان از بیمارستان کوثر و یکی از فروشگاه های سطح شهر سمنان بازدید کرد و به دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان رفت.
بازدید از کارخانه هفت آسمان، صنایع پاکران و مجموعه تولیدی عقاب افشان در شهرک صنعتی بزرگ سمنان، و حضور در نشست شورای اداری و پیگیری مصوبات سفر آیت الله رئیسی در سالن یادگار امام(ره) استانداری، از دیگر برنامه های مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در سمنان بود.    

فرهنگی

برگزاری همایش نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی به عنوان "آموزگار اخلاق" با حضور سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، مسوولان لشگری و کشوری و عموم مردم در حسینیه باب الحوائج دامغان، برگزاری اولین جشنواره گلاب گیری و گل‌غلتان سمنان در خانه تاریخی گردشگری سلامت پورحسینی ها با حضور گروه های مختلف اجتماعی ، شاعران سمنانی و فارسی و گروه شعرخوانی کودک، برگزاری نخستین جشنواره گلاب‌گیری عصر جمعه به همت شهرداری شاهرود در مجموعه تفریحی باغ ایرانی با حضور مسوولان و شهروندان این شهر، برگزاری نخستین جشنواره گلاب‌گیری و نذر گلاب به منظور شست‌وشوی ضریح امامین عسکریین(ع) روز جمعه با حضور مسوولان و عموم مردم در شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان، برگزاری آیین افتتاح طرح‌های قرآنی استان سمنان در مسجد المهدی(عج) این شهر روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و با تجلیل از ۲۲ برگزیده پانزدهمین جشنوازه قرآنی مدهامتان و ۱۲ مدیر منتخب سومین رویداد ملی فهما، از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: باغ کیانپور دامغان به عنوان دومین باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو کشور چهارشنبه پلاک کوبی و افتتاح شد.
حجت الله ایوبی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این باغ در گفت و گو با ایرنا، افزود: کمیسیون ملی یونسکوی ایران همواره خود را پاسدار هویت ملی این سرزمین می‌داند و از تمام عناصری که می‌توانند یادآور فرهنگ و تمدن ایران سربلند اسلامی باشد، استفاده می‌کند. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از آغاز مرمت برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام خبر داد و گفت: افزون بر ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی این شهرستان از سفر رییس جمهور به استان سمنان در نظر گرفته شد.
مرتضی نظری روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: مرمت برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث‌فرهنگی آغاز شد.

اجتماعی

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: بیش از سه هزار نامه در سفر رئیس جمهوری به سمنان به این اداره کل ارجاع شد و مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پس از بررسی و کارشناسی برای کمک به مددجویان اختصاص یافت.
هاجر اندرخور روز شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت:  ۳۰۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان سال گذشته به منظور کمک به مشکلات معیشتی و درمان به ۴۴۳ مددجو پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پرونده سه زندانی محکوم به قصاص در گرمسار، پس از ۹ سال حبس، در قالب پویش مردمی «به حرمت علی می‌بخشم » در این استان به کسب رضایت انجامید.
محمد جعفر عبدالهی روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: با تاکید به دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و تلاش های هیات صلح و سازش شورای حل اختلاف و مددکاری زندان گرمسار و پس از گذشت جلسات متعدد در دو سال اخیر با اولیای دم این پرونده قصاص، تلاش های انجام شده در آن شهرستان منجر به ایجاد مصالحه شد .
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۵۵ باند سرقت سال ۱۴۰۰ با تلاش پلیس در استان سمنان شناسایی شد و هشت درصد پرونده‌های سرقت نیز با دستگیری اعضای این تعداد باند سرقت کشف شد.
سرهنگ رضا بینقی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اعضای باند سارقان دستگیر شده در استان سمنان غیر بومی بودند.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: ۱۰۷ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲۲ میلیاردریال توسط ماموران انتظامی کشف شد.
سرهنگ غلامحسین عرب روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی جنت آباد شهرستان گرمسار با همراهی عوامل اداره برق به منظور برخورد با متخلفان و سوء استفاده کنندگان شبکه برقی از کارخانه های شهرک صنعتی بازدید کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: تلفات حوادث رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشت.
مهدی نوروزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: فروردین ماه امسال  ۲۷ نفر و  در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ نفر در حوادث رانندگی استان سمنان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزایش۲۳ درصدی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: عملیات جست‌وجو و نجات تیم های هلال‌احمر استان سمنان جهت یافتن دختر بچه هفت ساله در منطقه دشت شاد کالپوش ادامه دارد.
مظفر محمدخانی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر جمعه سی‌ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، خبر مفقودی دختر بچه هفت ساله در جنگل های منطقه دشت شاد حسین آباد کالپوش به مرکز کنترل و فرماندهی عملیات استان اعلام شد. 
در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه، آرادان، میامی و مهدیشهر زرد و شهرستان های شاهرود، دامغان، گرمسار و سمنان آبی کرونایی شدند.
رییس  مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود گفت: تصادف اتوبوس و کامیون در پنج کیلومتری محور شاهرود به  دامغان یک فوتی سر صحنه داشت و اورژانس شاهرود ۱۷ مجروح را به بیمارستان منتقل کرد.
فرحناز جان محمدی  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخورد بین کامیون و اتوبوس اصفهان به مشهد  بامداد امروز باعث مجروح شدن ۲ تن از سرنشینان کامیون و ۲۸ مسافر اتوبوس شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: تصادف اتوبوس با کامیون در محور دامغان به شاهرود یک فوتی و ١٨ مصدوم برجای گذاشت. 
محمدخانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:  مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان ساعت سه و ١٠ دقیقه بامداد گزارش تصادف یک دستگاه اتوبوس با کامیون بنز را دریافت کرد. 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: برخورد خودروی پراید با یک نفر شتر در محور شاهرود به بیارجمند یک فوتی و پنج تن  مصدوم بر جای گذاشت.
محسن مزجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لحظات پایانی شب گذشته تصادف بین یک سواری پراید و یک نفر شتر  رخ داد که یک تن از سرنشینان خودرو سواری سر صحنه حادثه جان باخت.

اقتصادی

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت درمان سرپایی به بیمه شدگان استان در سال گذشته ارائه شد.
محمدکاظم امیدیان شنبه گذشته در جلسه نظارت بر درمان مستقیم استان سمنان بیان کرد: خدمت سرپائی ارائه شده به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در سال گذشته به میزان ۲۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشت.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: عملیات بهسازی ۷۰ کیلومتر از خطوط ریلی در محدوده استحفاظی راه آهن شمال‌شرق (۱) با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.
فرشاد زادخور روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: گام نخست طرح بهسازی خطوط اداره کل  راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه کلاتخوان آغاز می شود که در این مرحله خط زوج بلاک زرین- کلاتخوان به طول ۲۲.۶۵ کیلومتر انجام می‌شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری و پوره در سطح ۱۸ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.
عباس مشیریان روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شد و ریزش سن در سمنان ۲۰ اسفندماه، در سرخه ۲۲ اسفندماه، در آرادان ۲۳ اسفند و در گرمسار ۲۴ اسفندماه سال گذشته انجام شد.

ورزش

دبیر هیات کشتی استان سمنان گفت: هادی سلیمی و محمد نبی زاده آلیش کاران این استان در ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا راهی قرقیزستان شدند.
محمدرضا نادعلیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سلیمی در وزن ٨٠ کیلوگرم و نبی زاده در وزن ٧٠ کیلوگرم برای حضور در رقابت های کشتی آلیش مردان قهرمانی آسیا به قرقیزستان اعزام شدند. 
رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان‌سمنان گفت: سمنان با فعالیت ۲۱ زورخانه سرآمد ساخت زورخانه در کشور نسبت به جمعیت است.

حسن سبزواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲۱ زورخانه در استان فعال است که از این تعداد۹ زورخانه استاندارد در چهارسال گذشته در استان سمنان ساخته شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان سید صولت مرتضوی تصادفات جاده ای بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان سید صولت مرتضوی ویروس کرونا سمنان سید صولت مرتضوی تصادفات جاده ای بهداشت و سلامت هلال احمر استان سمنان گفت و گو با ایرنا شنبه به رسانه ها استان سمنان گفت استان سمنان استان سمنان رئیس جمهور روز دوشنبه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت