Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:29:04 GMT

ضرورت توسعه صنایع مادر در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۹۳۵

ضرورت توسعه صنایع مادر در استان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بازدید از صنایع مستقر در شهرستان فیروزآباد با تأکید بر توسعه صنایع مادر در استان به عنوان یکی از مناطق بزرگ و دارای ظرفیت کشور، گفت:گسترش فعالیت واحد‌های تولیدی گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است و موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ایزدی گفت: کربنات سدیم کاوه به عنوان بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه و سیمان فیروزآباد از جمله صنایع مادر است که فعالیت آن‌ها گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است و موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی و فراهم شدن زمینه توسعه اقتصادی استان شده است.

او گفت: کارخانجات سیمان ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان است و سیمان فارس نو با میزان ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن انواع سیمان جهت بازار‌های داخلی و خارجی اشتغال تعداد ۳۵۰ نفری را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول، در خصوص واحد تولید کربنات سدیم گفت: این مجتمع با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن کربنات سدیم از واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی است که با اجرای طرح توسعه و طرح دوم این شرکت به میزان ۳میلیون تُن افزایش می‌یابد.

ایزدی گفت: اشتغالزایی مستقیم این مجتمع صنعتی یک هزار و ۲۰۰ نفر است که با اجرای کامل طرح‌ها به تعداد ۳ هزار نفر اشتغال افزایش می‌یابد.

او گفت: کربنات سدیم فیروزآباد با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات محصولات معدنی به بازار‌های جهانی، تبدیل آن به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالاتر فعالیت می‌کند.

ایزدی گفت: بیش از ۸ معدن سنگ آهک و سنگ نمک در کنار این شرکت راه اندازی شده که مواد اولیه به کارخانه منتقل می‌شود و این باعث شده از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود و صنایع معدنی را در استان ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، بی‌کربنات سدیم، سیلیکات، تریپل فسفات، صنایع شوینده و پاک کننده، صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی تصفیه آب و پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود و در پایین دست این کارخانه شاهد ایجاد کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگی خواهیم بود که از محصولات این واحد به عنوان مواد اولیه کارخانه خود استفاده خواهند کرد.

او، به صادرات محور بودن این مجتمع بزرگ اشاره کرد و گفت: افزون بر تأمین نیاز داخل تولیدات کربنات سدیم، کشور‌هایی همچون عراق، ترکیه، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان از مقاصد صادراتی محصولات این کارخانه هستند که ارزآوری قابل توجهی برای کشور به سبب صادرات محصولات دارند.

ایزدی گفت: در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» ابلاغی مقام معظم رهبری بازدید از واحد‌های تولیدی توسط مقامات عالی استان در تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف جهت تأمین مطالبات این واحدهاست که با طراحی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دغدغه آن‌ها قدم‌های مؤثری برداشته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بازدید‌های دوره‌ای با توجه به موضوع اشتغالزایی و حل مشکلات واحد‌های تولیدی حضور مدیران در واحد‌های صنعتی می‌تواند زمینه آشنایی آن‌ها با مشکلات را فراهم کرده و برای حل آن‌ها تصمیم لازم گرفته شود.

در این سفر که با حضور استاندار فارس و با هدف حل و رفع موانع شرکت‌های صنعتی میمند و فیروزآباد صورت گرفت مقرر شد؛ میزان آب مورد نیاز مجتمع صنعتی کربنات سدیم توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس، همچنین برق مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت و همچنین میزان نیاز و مشکلات تأمین برق سیمان فارس نو هم توسط شرکت برق منطقه‌ای استان مورد بررسی قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس توسعه صنایع مادر واحد های تولیدی کربنات سدیم ایزدی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید