Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تامین اجتماعی در پایان دومین ماه سال مستمری کارگران بازنشسته را علی الحساب پرداخت کرد. وزیر کار از افزایش مستمری کارگران بازنشسته برای خرداد ماه خبر می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، بالاخره در پایان اردیبهشت ماه افزایش سالانه حقوق بازنشستگی، شامل حال کارمندان بازنشسته شد، اما کارگران بازنشسته یکبار دیگر به افزایش حقوق نرسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صندوق بازنشستگی کشوری از روز پنجشنبه مستمری کارکنان بازنشسته دولت را پرداخت کرد. این پرداختی براساس افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال ۱۴۰۱ بود و علاوه بر آن مابه التفاوت فروردین ماه امسال نیز پرداخت شد.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، پرداخت حقوق اردیبهشت ماه کارکنان سابق دولت تا دیروز ادامه یافت و در حال حاضر از مجموع ۱٫۶ میلیون بازنشسته این صندوق کسی بابت افزایش حقوق سالیانه طلبکار نیست.

این بازنشستگان در عین حال منتظر موافقت سازمان برنامه و بودجه برای صدور مجوز متناسب سازی حقوق امسال خود هستند.

براساس قانون، ۹ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی مستمری کارمندان پیشین دولت کنار گذاشته شده است. این اعتبار براساس سابقه و رتبه بازنشستگان توزیع می‌شود، اما تا به این لحظه مجوزی از سوی سازمان برنامه صادر نشده است.

با وجود افزایش یافتن حقوق کارکنان بازنشسته دولت، کارگران بازنشسته یکبار دیگر از افزایش حقوق جاماندند. قرار بود سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان را از ۵۷ درصد برای حداقل بگیران تا ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش دهد.

این افزایش وفق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی انجام شد. طبق تشریفات اداری، افزایش نهایی حقوق سالانه کارگران بازنشسته به مصوبه هیات دولت نیاز دارد و برای همین از روز ۱۰ اردیبهشت این موضوع در دستور کار هیات دولت قرار دارد.

به دلیل طولانی شدن زمان تصویب این مصوبه، حقوق اردیبهشت ماه کارگران بازنشسته یک بار دیگر به صورت علی‌الحساب پرداخت شد. به بیان دیگر در پایان اردیبهشت ماه امسال، سازمان تامین اجتماعی به نرخ سال گذشته مستمری نزدیک به ۴ میلیون بازنشسته را پرداخت کرد.

در خصوص اعلام زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد که با تصویت موضوع افزایش مستمری تامین اجتماعی، افزایش حقوق کارگران بازنشسته از خردادماه اجرا خواهد شد.

در صورت به تصویب رسیدن این موضوع، مابه التفاوت افزایش ماه‌های فروردین و اردیبهشت حقوق افراد بازنشسته از خرداد ماه پرداخت خواهد شد. علاوه براین هنوز وضعیت اجرای فاز بر زمین مانده متناسب سازی مستمری کارگران بازنشسته روشن نیست.

اجرای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته بخشی از قانون برنامه ششم توسعه بود. ۷۵ درصد این افزایش تا سال گذشته اتفاق افتاد. اجرای ۲۵ درصد باقیمانده این طرح به امسال موکول شده است، اما هنوز دستور العملی در این خصوص صادر نشده است.


/ تجارت‌نیوز

برچسب ها: بازنشستگان ، مابه‌التفاوت ، افزایش حقوق‌ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RT7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازنشستگان مابه التفاوت افزایش حقوق ها سازمان تامین اجتماعی کارگران بازنشسته اردیبهشت ماه مابه التفاوت افزایش حقوق متناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟