Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه قرار بود ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در قالب واگذاری‌ شرکت‌ها به این سازمان پرداخت شود گفت: بر اساس آخرین آمار ۷۲ هزار میلیارد تومان از این بدهی از سوی دولت سیزدهم به تأمین اجتماعی پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ میرهاشم موسوی در نشست خبری خود با خبرنگاران با تاکید بر اینکه عهد کرده‌ایم تا وقتی که برنامه و کارهای مدنظر خود را به پایان نرسانده‌ایم آن را اعلام نکنیم، اظهار کرد: بنا را بر آن قرار دادیم که در مسیر تحقق راهبردهای تحولی، تا کاری را به سرانجام نرسانده‌ایم آن را اعلام عمومی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند، افزود: بالغ بر 700 هزار نفر در 6 ماهه دوم سال گذشته و در دوران جدید مدیریتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این کار در قالب کشف کارگاه‌های جدید و توسعه بیمه اجباری و اختیاری محقق شد.

موسوی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌ها و رویکردهای سازمان هوشمندسازی است، خاطرنشان کرد: این اتفاق هم‌اکنون محقق شده و سامانه خدمات غیرحضوری در حال ارتقاء است و در همین ارتباط مراجعات حضوری به کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها این فرصت را فراهم کرده است که اختلافات میان کارفرمایان و تامین اجتماعی و کارگران کاهش شدیدی پیدا کند و حتی به صفر برسد، چرا که بعدا کارفرمایان ادعا داشتند که دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به دستشان نمی‌رسد که با راه‌اندازی این سامانه و یکپارچگی آن این مشکلات مرتفع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ثبت‌نام و ارائه لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان کارگاه‌های فعال انجام می‌پذیرد و البته ممکن است تعدادی باقیمانده باشند که فرصت هم برای آنها فراهم است.

موسوی همچنین درخصوص پوشش دارویی بیماران خاص تصریح کرد: یکی از خدمات مهم سازمان ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص است که دو هدف در این خصوص در دستور کار قرار دارد؛ نخست توسعه کمی و کیفی خدمات و بخش بعدی کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان و به صفر رساندن آن است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: هم‌اکنون هزینه بیماران خاص در بخش درمان مستقیم صفر شده است و در بخش درمان غیرمستقیم سعی خواهیم کرد با انجام نظارت‌ها، رویکرد را به سمتی هدایت کنیم که پرداختی از جیب بیماران کم شود و خدمات تخصصی و تکمیلی در درمان ناباروری نیز هم‌اکنون تحت پوشش بیمه‌ها رفته و بالغ بر 6 هزار و 200 نفر خدمات تخصصی در این بخش دریافت می‌کنند.

وی افزود: داروهای جدیدی نیز برای پوشش بیمه‌شدگان در دستور کار قرار گرفته که اخیرا بعضی از آنها را شورای عالی بیمه به تصویب رسانده است و تعدادی از داروها نیز از گذشته بدون مصوبه تحت پوشش بیمه‌ها قرار داشتند و این روند ادامه دارد.

موسوی با بیان اینکه در حوزه دارویی مشکلاتی داریم و آنها را رصد می‌کنیم، افزود: گاهی برخی داروخانه‌ها به علت قطعی برق و ... بیمه‌شدگان را ناچار می‌کنند که به صورت آزاد داروهای خود را دریافت کنند که در تلاش هستیم با رصدها و نظارت‌های حضوری این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وصول بیش از 20 هزار میلیارد تومان از معوقات و بدهی‌های کارگاه‌ها به سازمان تامین اجتماعی گفت: مقرر شده بود که 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت در قالب سهام به تامین اجتماعی واگذار شود که کارهای انتقال بیش از 72 هزار میلیارد تومان آن صورت گرفته است. همچنین نگرانی از واگذاری شرکت‌های زیان‌ده وجود داشت اما در این واگذاری‌ها با تدبیر دولت سیزدهم شرکت‌ها با زیاندهی بالا در لیست واگذاری‌ها شناسایی شد و به جای آنها شرکت‌های مطلوب‌تر و مناسب‌تری در حوزه پتروشیمی و ... به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز برنامه منسجمی برای وصول مطالبات معوقه کارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تا بدهی معوقه‌ای که سال‌ها باقی‌مانده بود، پیگیری شود؛ ضمن اینکه بر اساس آخرین آمار کارگاه‌ها بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان بدهی دارند.

تذکر 39 نماینده برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاریتاکید مرکز پژوهش‌های مجلس بر ضرورت اصلاح نظام تامین اجتماعی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان پوشش بیمه کارگاه ها تحت پوشش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی