Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:32:12 GMT

زیرساخت‌های حوزه آب در رشتخوار فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۰۲۴۰

زیرساخت‌های حوزه آب در رشتخوار فرسوده است

باهوش گفت: یکی از دو مشکل اساسی و اولویت دار شهرستان رشتخوار بحث آب شرب است، که با جدیت پیگیری می کنیم تا قبل از رسیدن به بحران آب در تابستان مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ حسین باهوش صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان رشتخوار که با حضور سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خرسان رضوی همراه بود، گفت: یکی از دو مشکل اساسی و اولویت دار شهرستان رشتخوار بحث آب شرب است، که با جدیت پیگیری می کنیم تا قبل از رسیدن به بحران آب در تابستان مشکلات را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باهوش در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه آب شهرستان، بحث راه اندازی چاه شماره ۱ روستای کت و تزریق آب این چاه به شبکه آبرسانی روستاهای پایین دست در منطقه جنگل بوده که در دست پیگیری و اقدام است تا مقداری از مشکلات آبی مرتفع گردد.

وی همچنین افزود: زیرساخت های شبکه آبرسانی در رشتخوار فرسوده است و باید تعویض شود تا جلوی هدر رفت آب گرفته و نارضایتی ها به حداقل برسد.

باهوش بر استفاده بهینه از آب و فرهنگ سازی درخصوص مصرف درست این مایع گران‌بها تاکید و اظهار داشت: منطقه جنگل در حوزه آبرسانی مستحق توجه بیشتری است و ما زمان نداریم، عمده مشکلات آب شرب در تابستان رخ می دهد نباید زمان باقی مانده را از دست داد.

وی گفت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند و ما نباید با بی توجهی به مسائل به مشکلات آنان بیفزاییم مشکل آب باید مدیریت شود و مسئولین مربوطه با روحیه و حرکت جهادی پیگیری لازم را داشته باشند.

سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خرسان رضوی در ادامه جلسه با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان مطلوب نبوده است، گفت: وضعیت بارندگی ها در شهرستان‌ رشتخوار از متوسط استان بهتر بوده است ولی با تمامی این تفاسیر این شهرستان با کمبود آب مواجه است.

وی تاکید کرد: مشکل در سرانه مصرف نیست بلکه در پیک مصرف مشکل داریم استفاده آب شرب برای دام در شهرستان رشتخوار باعث کمبود آب در بعضی از مناطق شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: 14 میلیون دام در سطح استان داریم که 7 میلیون از این مقدار در خانه ها نگهداری می شود و از آب شرب استفاده می کنند.

علوی همچنین درخصوص مشکل شبکه های آبرسانی استان گفت: در خراسان رضوی 30 هزار کیلومتر خط انتقال آب شرب داریم که 15 هزار کیلومتر آن فرسوده است و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح این مقدار لوله 7 هزار و 500 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان رشتخوار آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه