Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:27:38 GMT

اعلام حالت اضطراری شیرخشکی در پایتخت مالی دنیا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۱۴۶

اعلام حالت اضطراری شیرخشکی در پایتخت مالی دنیا

به گزارش ایرنا، بحران کمبود شیرخشک نوزادان سراسر ایالات متحده آمریکا را درنوردیده است. شهر نیویورک که به عنوان پایتخت مالی و اقتصادی دنیا و مرکز نظام سرمایه‌داری در جهان شناخته می‌شود نیز از این بحران در امان نمانده است.

قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها و به زحمت افتادن مادران برای پیدا کردن شیرخشک مصرفی نوزادان خود، شهردار نیویورک را مجبور کرد با صدور دستور اجرایی حالت اضطراری در این شهر اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام حالت اضطراری، اختیارات اداره حمایت از مصرف‌کنندگان و کارگران را برای جلوگیری از جهش قیمت شیرخشک افزایش می‌دهد.

آدامز، شهردار نیویورک با امضای این دستور گفت: کمبود سراسری شیرخشک در آمریکا درد و رنج غیرقابل تصوری را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است و ما باید به طور اضطراری وارد عمل شویم.

وی افزود: اعلام حالت اضطراری به ما کمک می‌کند با هرگونه سوء استفاده خرده‌فروشان از شرایط موجود برای بالا بردن قیمت‌ها برخورد کنیم.

بر اساس گزارش سی ان ان از سه فروشگاه بزرگ در سطح شهر دو فروشگاه هیچ شیرخشکی در قفسه‌های خود نداشتند. در یک فروشگاه در قلب محله منهتن نیز قفسه‌های شیرخشک تقریباً خالی شده بودند.

دولت آمریکا که تحت فشار افکار عمومی قرار دارد تصمیم گرفته است با واردات سریع از بحران کمبود شیرخشک در این کشور بکاهد و به همین منظور از هواپیماهای ارتش برای انتقال شیرخشک از آلمان استفاده کرده است.

نخستین محموله شیرخشک ارسالی از سوی هواپیمای ارتش آمریکا امروز با ۷۰ هزار تن شیرخشک تولیدی آلمان وارد آمریکا شد.

یک مقام کاخ سفید گفت: با استفاده از هواپیماهای باری غیرنظامی هفت روز طول می‌کشد تا محموله‌های ارسالی از آلمان به آمریکا انتقال یابد اما با استفاده از هواپیماهای نظامی که نیازی به طی کردن کاغذبازی‌های اداری ندارند این رقم به سه روز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها نیویورک ایالات متحده آمریکا شیر خشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک ایالات متحده آمریکا شیر خشک نیویورک ایالات متحده آمریکا شیر خشک حالت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند