Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ناظر، متخصص بیماری‌های عفونی وگرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به خطرات آبله میمونی اظهارکرد: موتاسیون و جهش آبله میمونی بسیار زیاد نیست، این بیماری از دسته دی ان ای ویروس‌ها(DNA virus) است و به همین دلیل جهش‌های زیادی ندارد.

 وی افزود: آبله میمونی، قدرت انتقال از تمام روش‌های موجود را دارد، این ویروس می‌تواند از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم به دیگران منتقل و در قالب راش‌ها و ضایعات پوستی و تاولی نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماری‌های عفونی به دیگر ویژگی ویروس‌های آبله اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات ویروس‌های آبله‌ای این است که هیچ‌گاه در بدن از بین نمی‌روند و ممکن است در بدن تظاهر نداشته باشند اما گاهاً در اشکال دیگر ظاهر شوند، مانند آبله مرغان که در بزرگسالی تبدیل به زونا می شود.

وی درباره خطرات آبله میمونی، عنوان کرد:فعلا از علائم آبله میمونی نگران نیستیم، ما از موتاسیون این بیماری هراس داریم، اگر واکسن‌های لازم ساخته شود می‌تواند در کاهش خطرات پیش روی مهم باشد.

ناظر، در توصیه‌ای به مسافران کشورهای اروپایی گفت: باید سفر به کشورهای اروپایی و خارجی محدود شود، این یک اقدام در سطح هشدار است.

وی با تأکید بر آماده باش بودن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تصریح کرد: باید بیمارستان‌ها از  فاز خواب بیرون رفته و آماده باشند. پیش از کرونا در کشور شاهد بودیم که اغلب بیمارستانها بخش‌های ایزوله تنفسی را تعطیل کرده بودند، ما باید آمادگی در برابر تمامی بیماری‌ها را داشته باشیم و زیر ساخت‌ها آماده باشند تا در صورت هر حمله ای، به هوش باشیم نه آنکه مانند کرونا غافلگیر شویم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبله میمونی محمدرضا ناظر آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی