Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:45:26 GMT

مشکل واگذاری زمین در شهر رَمِشک کرمان حل شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۲۰۴۳

مشکل واگذاری زمین در شهر رَمِشک کرمان حل شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ بود که خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی به مشکلات شهر تازه تاسیس و ۲ ساله رمشک در زمینه واگذاری زمین به شهروندان و توسعه شهری پرداخت که از طریق لینک زیر می توانید آن را مطالعه کنید:

رَمِشک؛ شهری ۲ ساله که قفل بنیادمسکن هنوز از زمین‌هایش باز نشده است

در این گزارش به تفصیل تشریح شد که شهر رمشک شهرستان قلعه گنج شهرداری دارد اما با مشکل طرح جامع شهری و ارایه مجوز ساخت و ساز مواجه است و هنوز امکان کمک به توسعه واحدهای مسکونی آن را ندارد زیرا زمین‌های موجود عموما در تملک بنیاد مسکن است و مسئولان شهری می‌گویند دستشان در این زمینه کوتاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش البته به برخی مشکلات شهرداری تازه تاسیس رمشک از جمله کمبود تجهیزات و ماشین آلات نیز اشاره شده بود که در این زمینه نیز امید است مشکلات مردم حل شود.

حالا اما خبر می رسد که این مشکل حل شده است. امان الله شهریاری رییس اداره بنیاد مسکن قلعه گنج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می‌گوید: مشکل بسیاری از متقاضیان تسهیلات مسکن در رمشک که گرفتار مشکل زمین بودند حل شده است و اینک بخشی از اراضی این شهر که در نقشه تفصیلی قرار دارد برای واگذاری به متقاضیان و مردم توسط بنیاد مسکن قلعه گنج تفکیک و معابر آنها نیز مشخص شده است.

به گفته وی، این زمین ها پس از تعیین نرخ و قیمت کارشناسی با قطعه های ۴۵۰ متری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و بزودی نیز قیمت قطعات مشخص می شود.

شهریاری اظهارداشت: تسهیلات مسکن برای این دسته از متقاضیان یکصد میلیون تومان و با احداث مسکن با مساحت ۵۰ مترمربع پیش بینی شده که البته هنوز تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ابلاغ نشده است اما انتظار می رود طی ۲ ماه آینده ابلاغ شود.

وحید رمشکی رییس شورای اسلامی شهر رمشک نیز در این زمینه گفت: طرح تفصیلی شهر رمشک به استانداری کرمان ارسال شده و منتظر تصویب و تایید است که

باتوجه به تغییر استاندار هنوز جلسه مذکور برگزار نشده است و انتظار می رود طی روزهای آینده تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده افراد و سرپرست های خانواری که متقاضی دریافت زمین در شهر رمشک هستند انجام شده و از هفته گذشته تاکنون یکصد خانوار متقاضی دریافت زمین مسکونی در محله گنج آباد شهر رمشک در دفتر شورای شهر رمشک تشکیل پرونده و مدارک خود را تحویل داده اند.

رمشکی گفت: منتظر تصمیم و کارشناسی بنیاد مسکن برای تعیین قیمت و تحویل قطعه های خود هستیم و مهلت ثبت نام نیز برای دیگر متقاضیان این طرح همچنان وجود دارد.

وی تاکید کرد: اما فعلا زمین برای خانوارهای ساکن شهر رمشک که مشکل زمین برای دریافت مسکن داشتند در نظر گرفته می شود و شامل روستانشینان اطراف شهر رمشک نمی شود.

برچسب‌ها قلعه گنج شورای شهر کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج شورای شهر کرمان قلعه گنج شورای شهر کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن شهر رمشک قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است