Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@00:12:26 GMT

◄ استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۳۹۴

◄ استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: این استان قطب صنایع ریلی کشور است و باید از این ظرفیت ارزشمند نهایت بهره‌گیری صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر سه‌شنبه در آیین تحویل ۷۴ واگن پارس مپنا به ناوگان ریلی کشور در اراک افزود: صنعت واگن سازی جزو صنایع مادر، کلیدی و راهبردی جهان است و شرکت واگن پارس اراک اولین و بزرگترین شرکت تولید واگن در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این شرکت ظرفیت بسیار بی نظیری دارد و به سطح خوبی از رشد و توسعه رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: طبق برنامه ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور، ۱۸ درصد مسافر و ۳۰ درصد بار باید از طریق ریل جابه جا شود که متاسفانه از این برنامه خیلی عقب هستیم.

مخلص الائمه اظهار داشت: صنعت واگن سازی باید همراه این برنامه که هدف دولت است، باشد و حمل و نقل ترکیبی در کشور سازماندهی شود و بتوانیم این صنعت را  به حوزه حمل و نقل کشور به عنوان زیربنای اقتصادی، ملحق کنیم.

وی گفت: کاری که در واگن سازی اراک انجام می‌شود ظرفیت فوق‌العاده‌ای است و باید به سمت جذب بازارهای جهانی حرکت شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۸۰ درصد واگن مورد نیاز کشور در شرکت واگن پارس اراک تولید می‌شود، اظهار داست: ۳۵  درصد تعمیرات واگن کشور نیز در این واحد مادر تخصصی انجام می‌شود.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: سیاست دولت در حمایت از صنایع ریلی کشور است و این مهم دستور رهبر معظم انقلاب و سیاست راهبردی کشور در سند تحول مردمی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: کاری که توسط مدیران و مهندسان شرکت مپنا اراک انجام شد هدیه صنایع سنگین استان مرکزی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است که جای تقدیر دارد.

مخلص‌الائمه افزود: افرادی که در این حوزه  فعالیت دارند، دلسوزانه و مجاهدانه در سنگر اصلی دفاع اقتصادی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت واگن‌ پارس هم در این آیین گفت: به لطف همکاران تلاشگران و حمایت مدیران استان مرکزی، ظرفیت این شرکت از ۱۰۰ دستگاه تولید در ماه رد شده و به زودی به ۱۰۵ و در ادامه به ۱۲۰ دستگاه در ماه می‌رسد و این رکورد در سال جاری محقق می‌شود.

«مرتضی ملانژاد» افزود: تعداد واگنی که امروز توسط این شرکت تحویل می‌شود، هفت تایپ واگن باری، ۲ تایپ واگن مسافری و یک نوع لوکوموتیو است.

وی بیان کرد: همچنین امروز خط تولید واگن‌های مترو در این شرکت کلید خورد.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس ادامه داد: امید است وزارت کشور و شهرداران کشور بویژه شهرداری تهران توجه جدی به تولیدات این شرکت داشته باشند و سفارش‌های خوبی در زمینه واگن‌های مترو حاصل شود.

ملانژاد اظهار داشت: در مجموع امروز، ۷۴ ماشین ریلی تحویل شبکه می‌شود که ۷۲ دستگاه باری، یک دستگاه مسافری و یک دستگاه لوکوموتیو است.

وی عنوان کرد: واگن باری و مسافری مپنا از چین هم ارزانتر است و تولیدات این شرکت رقابت پذیر است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اضافه کرد: در صورت جلوگیری از واردات هر واگن و استفاده متقابل از ظرفیت داخل حداقل ۷۵ هزار یورو صرفه جویی اقتصادی صورت می‌گیرد.

ملانژاد بیان کرد: اکنون کشور با بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار کمبود واگن مترو مواجه است اما در پنج سال گذشته حتی یک سفارش به شرکت‌های واگن سازی‌ داخلی داده نشده است.

وی گفت: چهار شرکت واگن ساز داخلی در کشور وجود دارد و امید است از ظرفیت داخلی بیش از پیش بهره گیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین جهان رشد و توسعه حمل و نقل رهبر معظم انقلاب مترو وزارت کشور شهرداری تهران چین رقابت استاندار مرکزی ناوگان ریلی کشور واگن پارس مپنا صنایع ریلی کشور استاندار مرکزی شرکت واگن پارس مخلص الائمه ریلی کشور واگن سازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند