Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات یونان از انتقال محموله نفتی توقیف شده کشورمان به آمریکا خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس بنادر یونان روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور به درخواست دستگاه قضایی آمریکا، نفت ایران را از یک نفتکش توقیف شده با پرچم روسیه به آمریکا خواهد فرستاد.

  ماه گذشته مقامات یونان پگاس (Pegas) را که گفته می‌شد عازم پایانه مرمره در ترکیه بود، توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کشتی با خدمه خود که گفته می‌شد روس هستند، در لنگرگاه کاریستوس پهلو گرفته بود.   گارد ساحلی یونان اعلام کرده نام این شناور به «لانا» تغییر کرده است. مقامات یونان براساس تحریم‌های اتحادیه اروپا که پس از حمله ماه فوریه روسیه به اوکراین اعمال شد، این کشتی را توقیف کردند. براساس اطلاعاتی که آن زمان ارائه شد، این نفتکش حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود.   سخنگوی پلیس بنادر یونان چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در پی درخواست دستگاه دادگستری آمریکا، قرار است نفت به آمریکا به هزینه این کشور انتقال یابد. این اقدام مقامات یونان درحالی انجام شده است که مقامات کشورمان به شدت به این تصمیم اعتراض کرده و آن را «راهزنی بین المللی» خوانده اند.   سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت و از دولت یونان انتظار دارد به تکالیف بین المللی خود در حوزه دریانوردی و کشتیرانی پایبند باشد.   وزارت امور خارجه کشورمان اواخر روز سه شنبه از طریق سازمان بین المللی دریانوردی از دولت یونان خواست این نفتکش و خدمه آن را آزاد کند. این وزارتخانه افزود: آمریکایی‌ها بار کشتی را تخلیه کرده اند.   آتن هنوز به اعتراض تهران پاسخ نداده و جزئیات بیشتری درباره این نفت یا چگونگی انتقال آن به آمریکا ارائه نکرده است.     انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: دانا

کلیدواژه: مقامات یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)



منبع:رجانیوز

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض محیط زیستی در آلمان؛ اشغال یک جنگل (فیلم) مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان (فیلم) اعتراض کودکان غزه به جنایت‌های اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)