Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز در نشست شورای اداری استان تهران خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشت: کارهای بزرگ و‌ مهمی در این مدت انجام شده که از مهمترین آن‌ها طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و لازم است که از مسئولان اجرای آن به ویژه مسئولان اداری، امنیتی و انتظامی قدردانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در مورد اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهور، گفت: یکی از مسائل مهم کشور که نقش پررنگ و قابل توجهی در تحقق ایده اقتصادی شما مبنی بر کنترل تورم و رشد اقتصادی دارد، ذخایر ارزی کشور است. اگر ما ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسب نخواهیم داشت.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: از انتصاب درست شما در رأس صندوق توسعه ملی تشکر دارم و جا دارد که توجهی ویژه به نظرات کارشناسی که از این صندوق می‌رسد داشته باشید.

ابوترابی همچنین بیان داشت: جای تاسف است که برداشت از این صندوق در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت به آن بیشتر بوده است در حالیکه در برخی کشورهای منطقه که شاید بعد از ما این صندوق را ایجاد کردند اما ذخایر از ۱۰۰۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: نکته دومی که از شما تقاضا دارم کاهش هزینه های اجرایی است. یکی از مشکلات بزرگ در کشور ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اگر شرکت های دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و می‌توانند خلق ثروت داشته باشند باید عرض کنم که تهران پایتخت شرکت‌های دانش بنیان است. شرکت هایی که با دانش، علم، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کرده و خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات عمده اقتصادی کشور و ریشه آن اشاره کرد و بیان داشت: شما به عنوان کسی که دیروز سکاندار دستگاه های قضایی بودید از مشکلات اطلاع و به راه‌های حل آن اشراف دارید. یکی از مهم‌ترین و عمده ترین مشکل اقتصاد ایران، نظام بانکی و حوزه زمین است. از شما خواهش دارم تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید.

امام جمعه موقت تهران گفت: در حوزه زمین مدیرکل بازرسی استان اخیرا در گزارشی که برای بنده داشت گفت در یکی از شهرستان‌ها طی یک ماه کار یک گروه اعزامی ۴۰۰ مورد تخلف شناسایی شد، تقاضا دارم با جدیت به این موضوع ورود کرده و به این مشکل رسیدگی کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات کشور راه حل مشکلات کشور حجت الاسلام ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در نشست دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد با بیان اینکه این نمایشگاه در سال‌های دور در سمپاد برگزار شده، اما ۱۰ سال به وقفه افتاده و اکنون دوباره برگزار شده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان خوب سمپاد اعم از دانش‌آموزان مدارس سمپاد و دیگر مدارس که دارای رتبه هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: هدف اول نمایشگاه این است که همه این دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و ظرفیت‌های نهفته خود را آشکار و صاحبان صنایع و کسانی که توانایی کمک دارند این استعدادها را یاری کنند، در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود و دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» اعلام و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۱۸ طرح از گروه دختران و ۱۱۹ طرح در گروه پسران حضور دارند، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان دولتی به این نمایشگاه دعوت شده‌اند و اگر کسی هم امکان حضور نداشت، دفترچه‌ای از تمام دستاوردها تهیه شده است تا در اختیار نهادهای مختلف برای تجاری‌سازی طرح‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۱۵۶ دانش‌آموز دختر و ۱۸۵ دانش‌آموز پسر در نمایشگاه مشارکت دارند، افزود: در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، دانش‌آموزان ما پیشرفت‌ها را می‌بینند و امیدآفرینی بسیار جدی در آنها ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به‌رغم رایگان بودن شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد، بعضی مدارس به دلیل پرداخت نشدن هزینه این دانش‌آموزان از سوی آموزش و پرورش خواستار پرداخت شهریه از سوی والدین دانش‌آموزان هستند، گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

یاوری درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری ادامه داد: سال گذشته یک مدرسه دیگر بعد از استان فارس، در آذربایجان غربی ویژه عشایر دختر و پسر راه‌اندازی شد که تمام برنامه‌ها را به صورت ویژه برای آنها برگزار می‌کنیم و امیدواریم این الگوی موفق را در سایر کشور توسعه دهیم؛ جمعیت عشایری استان باید به ۳ هزار نفر برسد تا این مدرسه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند، گفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و هم اینکه توانایی لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

کد خبر 750857

دیگر خبرها

  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • نماهنگ |به دانش آموزتان نگاه ملی بدهید
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید