Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت صادقی روز پنجشنبه در نشست با مدیر منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای بانه و مریوان و همجواری با اقلیم کردستان عراق که محوریت ترانزیت کالا در عراق را عهده‌دار است این منطقه می‌تواند کارکرد اصلی مناطق آزاد را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای اجرای منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این پروژه می‌تواند کمک فراوانی برای توسعه این ۲ شهرستان و کل استان کردستان باشد. 

رییس دانشگاه کردستان ضمن معرفی پتانسیل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانشگاه کردستان، اضافه کرد: این دانشگاه آماده است تا با حضور اساتید و نخبگان حوزه‌های مختلف خود در اتاق فکر عملیاتی، برگزاری همایش، نشست و کارگاه، سوق دادن مطالعات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها به موضوعات مورد نیاز منطقه آزاد به تدوین طرح جامع عملیاتی این منطقه آزاد تجاری و صنعتی کمک کند تا نقشه راه اصولی و علمی برای عملیاتی نمودن امورات اجرایی این منطقه تدوین شود. 

صادقی گفت: دانشگاه کردستان پذیرای حدود ۸۰۰ دانشجوی خارجی از هفت ملیت مختلف است که بیشتر آنان از اقلیم کردستان عراق هستند که می‌تواند نقش مهمی در دیپلماسی علمی و تجارت علم و فناوری داشته باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم پردیس بین‌المللی دانشگاه کردستان را در منطقه آزاد، احداث کنیم تا با سهولت بیشتری دانشجوی خارجی جذب شود.

رونق اقتصادی کردستان با منطقه آزاد تجاری و صنعتی

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هم گفت: در اهداف عالی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان، با تقویت زیرساخت‌های لازم، مرز باشماق به هاب لجستیکی در مقیاس ملی و بین المللی تبدیل می‌شود.

حمیدرضا بیتا اظهار داشت: تقویت مرز باشماق  به عنوان یکی از بهترین مسیرهای ترانزیتی شرق به غرب  و تبدیل پهنه مریوان بعنوان هاب صادراتی محصولات تمامی مناطق کشور با احداث نمایشگاه دائمی جهت بازار مصرف کشور عراق از دیگر اهداف عالی در چشم‌انداز منطقه آزاد کردستان است.

وی به فعالیت های بلند مدت هم اشاره کرد و گفت:  توسعه پایانه باشماق از هفت هکتار موجود به ۱۸ هکتار در قالب طرح توسعه (طرح جامع مصوب شورای عالی ساماندهی مرزهای کشور) از مهمترین این برنامه‌هاست.

بیتا اضافه کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی در تراز بین المللی جهت پذیرایی از گردشگران خارجی و شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری مریوان در پهنه تعریف شده، ضمن جذب و افزایش توریسم داخلی و خارجی شغل‌های مکمل بی‌شماری در سطح کل استان ایجاد خواهد کرد.

 مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی بانه مریوان افزود: باتوجه به ظرفیت‌های مصرفی در اقلیم کردستان عراق، احداث سورتینگ‌های صادراتی، کشاورزی و پالایشگاه‌های دام در ایجاد و رونق تولید و اشتغال در منطقه موثر خواهد بود.

بیتا یادآور شد: توسعه توریسم درمانی، آموزشی و گردشگری از مهمترین محورهای توسعه‌ای پهنه مریوان است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان سنندج منطقه آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان سنندج کردستان دانشگاه کردستان سنندج منطقه آزاد منطقه آزاد تجاری دانشگاه کردستان بانه و مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی

ایسنا/کردستان قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۲۷۶ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی با اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در سراسر کشور فعال است.

علی سروری‌مجد، امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: حوادث اخیر در دانشگاه‌های آمریکا نشان داد، وقتی مسئله انسانیت تبدیل به فطرت پاک انسانی از باب توحیدی می‌شود یک اتفاقی خوبی بین ادیان و مذاهب شکل می‌گیرد.

وی افزود: مسئله غزه نشان داد که امت اسلامی از هر قوم و مذهبی و با هر گرایشی در دفاع و حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و فلسطین در میدان حاضر و نسبت به دشمن مشترک ثابت‌القول و محکم ایستاده‌اند.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در ایام میلاد حضرت مسیح(ع) برادران و خواهران عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستا یک نشست بین ادیانی در تهران برگزار شد که خروجی بسیار مفید و مؤثری داشت.

وی، به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در ۵ سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی از حیث آموزشی و پژوهشی، اداری و مالی و انضباط رشد صعودی خاصی پیدا کرده است.

به گفته سروری مجد، سامانه‌های آموزشیار برای تمام فرایندهای آموزشی از ابتدا تا انتها به صورت یکپارچه و متمرکز در سطح کشور فعال شده است.

وی، در ادامه از راه اندازی سامانه‌های پژوهش یار خبر داد و بیان کرد: سامانه پژوهش یار برای تمام فرایندهای پژوهشی پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا شکل گرفته و آن بی‌انضباطی‌هایی که در حوزه پایان نامه‌ها و رساله‌ها در گذشته وجود داشت، رفع شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: پیش دفاع متمرکز برای پایان نامه‌ها داریم و سختگیری‌هایی که در تدوین مقالات وجود داشت از بین رفته و آزمون‌های زبان هم به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۵ سال اخیر انضباط مالی با راه‌اندازی سامانه حساب یار بیش از گذشته تحقق پیدا کرده و چک‌های بلا محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

سروری‌مجد در ادامه این دیدار به فعالیت ۲۷۶ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو، ۵۰ هزار هیئت علمی تمام وقت و وابسته، ۱۵۰ هزار دانش‌آموز و ۸۰۰ مدرسه وجود دارد که کار رصد و کنترل این واحدهای آموزشی نیازمند این سامانه‌ها است.

به گفته وی، طی ۴ و ۵ سال اخیر همه چیز در این دانشگاه به صورت متمرکز رصد و کنترل می‌شود و آن انضباط علمی و انتظاری که مقام معظم رهبری در این زمینه داشتند، محقق شده است.

وی افزود: از سال ۹۸ با ابتکار رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان‌های تقریبی حرکت خوبی شروع شده و تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی استان‌هایی که برادران و خواهران اهل سنت و تشیع زندگی می کنند، ایجاد شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی از دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در ابلاغ به رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور است که ما ملزم به تلاش بر این سه محور هستیم و تمام واحدهای دانشگاه را بر مبنای این سه حوزه خطیر و مهم تقسیم بندی کرده‌ایم.

سروری‌مجد تصریح کرد: کمیسیون گسترش فضای انقلابی با حضور رؤسای تمام استان‌ها و معاونین ذیربط و کمیسیون حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون ارتقای علمی تشکیل شده است و روندی که‌ اکنون در استان کردستان در زمینه این سه حوزه مطالبات رهبری وجود دارد روند قابل قبول و خوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم