Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@21:27:34 GMT

فرزند برای بازی آنلاین حساب بانکی پدر را خالی کرد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۵۴۰۳

فرزند برای بازی آنلاین حساب بانکی پدر را خالی کرد

هوشیاری کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان فردی که مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال از حساب پدر خود برداشت کرده بود را به دام انداخت. احسان بهمنی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد فردی ناشناس با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی وی اقدام به برداشت غیرمجاز کرده و مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال از حساب بانکی او سرقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق و تخصصی صورت گرفته مشخص شد برداشت غیرمجاز از حساب شاکی به‌صورت خرید از طریق شرکتی که فروش gem برای اکانت‌های بازی آنلاین دارد صورت گرفته است.

بهمنی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی انجام شده متهم که فرزند شاکی بوده و از کارت و مشخصات حساب بانکی پدر خود با سوءاستفاده اقدام به برداشت وجه کرده بود.

بهمنی اظهار داشت: متهم با دسترسی به پیامک‌های تلفن همراه پدر و استفاده از رمز دوم پویای حساب پدرش برای تقویت بازی آنلاین خود جمعا ۶۷۰ میلیون ریال از حساب پدر خود برداشت کرده که با روشن شدن ماجرا پدر از شکایت خود منصرف و کتبا رضایت خود را اعلام کرد.

رییس پلیس فتا هرمزگان گفت: برای اینکه فرزندان بویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، لازم است والدین بر فعالیت‌های سایبری فرزندان و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند توجه و نظارت کافی داشته باشند.

بهمنی خاطرنشان کرد: به عموم شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده موارد مشابه و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پلیس فتا پیامک بانک حساب بانکی خطرناک پول نیوز حساب بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم

آرین طاهری بازی‌ساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ‌و‌هنر اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازی‌ها در سه سطح اتفاق می‌افتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.

وی افزود: سطح اول نشانه‌های دیداری و شنیداری بازی است، نماد‌هایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازی‌ها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمی‌کند و چون برخی از بازی‌ها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازی‌های رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریال‌ها اقتباس می‌کنند و از آنها استفاده می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود:‌ داستان، محور و اصل رویه‌ بازی‌هاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده می‌شود که در بازی‌های ایرانی و در بازی‌های جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازی‌های برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.

طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که  ما در بازی‌ سازی از لحاظ کیفی رشد داشته‌ایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن بازی‌های موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات می‌شود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.

طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازی‌ها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار می‌کنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)