Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا برای بازنگری در تصمیم برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس از ترس تشدید تنش و درگیری در سرزمین های اشغالی را نپذیرفت.

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام صهیونیست دیروز (پنجشنبه) فاش کرد که دولت آمریکا در حال اعمال فشار بر اسرائیل برای لغو یا تغییر مسیر راهپیمایی پرچم از «باب العامود» و منطقه اسلامی قدس شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر پایه اعلام شبکه روسیا الیوم به نقل از این مقام صهیونیست، فشارهای آمریکا بر اسرائیل برای لغو یا تغییر مسیر راهپیمایی پرچم تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است. 
در همین پیوند، مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز جمعه به نقل از روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» خبر داد که «اومر بارلیو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی برای تغییر مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم گفته است: نخست، من این نگرانی‌ها را درک می‌کنم و دوم اینکه از نزدیک پیگیر اقدام های انجام شده هستم و به هر شیوه‌ای تلاش خواهیم کرد تا مانع از هرگونه تنش و درگیری در منطقه شویم.
وی گفته که این راهپیمایی ۳۰ سال است که برگزار می‌شود و رژیم صهیونیستی بر برگزاری آن اصرار دارد و قصدی هم برای تغییر مسیر برگزاری آن ندارد.
این راهپیمایی قرار است از باب العامود عبور کرده و پس از طی کردن محله های مسلمانان در قدس به دیوار براق می‌رسد.

راهپیمایی طبق برنامه برگزار خواهد شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پایگاه خبری "انتلی نیوز" اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی گفته‌اند که راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس اشغالی، طبق برنامه و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که راهپیمایی پرچم طبق برنامه قبلی از محله باب العامود عبور کرده و مقابل دیوار براق (دیوار ندبه) به پایان خواهد رسید و از داخل مسجد الاقصی نیز عبور نخواهد کرد.

اقدامی که ممکن است به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها منجر شود
گروه‌های مقاومت فلسطین هم به شدت نسبت به این اقدام تحریک‌آمیز و احمقانه صهیونیست‌ها هشدار داده و اعلام کرده‌اند که قطعا در برابر اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس که با هدف یهودی‌سازی این شهر انجام می‌گیرد، ساکت نمی‌نشینند.
مقاومت فلسطین در آستانه برگزاری «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، به منظور آمادگی برای رویارویی نظامی احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.
برخی منابع در مقاومت فلسطین گفته اند که فرماندهان مقاومت اظهارنظرهای سران دشمن صهیونیستی در مورد شهر قدس را به دقت پیگیری می‌کنند و تصمیم واضح و روشنی برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان اشغالگر از جمله راهپیمایی پرچم در شهر قدس و عبور آن از محله اسلامی و باب العامود و تعرض جمعی به مسجد الاقصی اتخاذ کرده‌اند.
این منابع تاکید کردند که مقاومت تحرکات دشمن صهیونیستی در نوار غزه از جمله پروازهای گسترده پهپادهای جاسوسی و هجومی دشمن در آسمان مناطق مختلف این باریکه را نیز زیر نظر دارد و نیروهای خود را برای هرگونه درگیری و رویارویی احتمالی با دشمن به حالت آماده‌باش درآورده است.
سال گذشته نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال داشت.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل روز قدس راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی باب العامود صهیونیست ها تغییر مسیر تحریک آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه

راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در شهر صعده و مناطق مختلف استان صعده صبح امروز-جمعه- با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مردم یمن با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی و برائت از دشمنان خدا، خواهان تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی شدند و فریاد خشم و انزجار خود را از آمریکا و دشمن صهیونیستی به دلیل جنایات و تجاوزات علیه مردم فلسطین برآوردند.

همزمان با راهپیمایی مرکزی در شهر صعده، این استان شاهد راهپیمایی‌های گسترده در بیش از ۲۲ نقطه شهر از جمله میدان رهبر شهید، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، آل سالم، جمعه بنی بحر، عرو در بنی بحر، العین در غافره در الظاهر، القهره در الظاهر، ذویب در حیدان، ربوع الحدود در مجز، شهر جاوی، بوصان و بنی عباد در شهرستان مجز، میدان الجرشا در غمر، مرکز منطقه قطابر، مرکز منطقه کتاف بود درحالیکه همچنین راهپیمایی در میدان الخمیس در منبه، میدان مرکز شهرستان شدا، میدان عظله در شهرستان الحشو در بعدازظهر جمعه خواهد بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی‌ها شکست عربی و اسلامی و همدستی رژیم‌ها در قساوت و جنگ نسل کشی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در طول بیش از ۲۰۰ روز نبرد را با حمایت بی‌حد و حصر آمریکا و غرب محکوم کردند.

آنان با سردادن شعارهای آزادی و برائت از دشمنان ملت، بر آماده باش و آمادگی کامل برای مبارزه (نبرد فتح موعود و جهاد مقدس) در برابر سه گانه خبیث آمریکا، انگلیس، دشمن و مزدورانشان تاکید کردند.

از جمله شعارهایی که داده شد می‌توان به «یمن سرزمین انصار است و فلسطین سرزمین آزادگان است»، «تنها نیستید ما تا پیروزی با شما هستیم»، «در حقوق آمریکا... برای انسان آزادی وجود ندارد»، «آمریکا مادر تروریسم است... و شاهد زندانی شدن دانشجویان»، «آمریکا و فرزندان صهیونیست... جنایتکار هستند»، «جهاد، جهاد... همه مردم آماده هستند» و «ای غزه، ای فلسطین... همه یمنی‌ها با شما هستند» اشاره کرد. 

در بیانیه راهپیمایی (با غزه با عزمت... بسیج و آمادگی) بر پایداری افسانه‌ای ملت فلسطین درود فرستاده شد و به تلاش‌های مقاومت فلسطین تبریک گفته شد و جنایات شنیع علیه مردم فلسطین محکوم شد.

در این بیانیه بر اهمیت تداوم رویدادها و فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید شد.

مردم یمن بر ادامه بسیج عمومی و آمادگی گسترده و فارغ التحصیل شدن ده‌ها هزار رزمنده آموزش دیده برای آمادگی در نبرد پیش رو تاکید کردند و بار دیگر خواستار گشایش گذرگاه‌های امنی شدند که امکان دسترسی و مشارکت مستقیم در نبرد را فراهم می‌کند.

در این بیانیه مردم ین ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به دلیل تداوم و عملیات موثر در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس، خواستار ادامه این حملات ویرانگر علیه دشمن شدند.

مردم یمن همچنین تداوم عملیات مجاهدین در داخل سرزمین‌های فلسطینی توسط مبارزان فلسطین و جنبش‌های مقاومت در لبنان و عراق را تبریک گفتند و از ملت‌های عرب و مسلمان و همه آزادگان جهان خواستند تا سلاح تحریم اقتصادی را به دلیل تأثیر آن بر موجودیت دشمن صهیونیستی فعال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه