Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالجلال ایری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  رسوب برداری مصب و بخش انتهایی گرگانرود در محدوده گمیشان به عنوان سایت پشتیبان احداث بندر صیادی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود : به دلیل رسوب گذاری و کاهش تراز آبی خزر امکان تردد ماهیگیران از گرگانرود به خزر وجود ندارد و هزاران صیاد منطقه با مشقت و سختی فراوان از ساحل سایر شهرستان ها وارد این دریا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کردکوی، گمیشان، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به وابستگی اقتصادی مردم منطقه به دریای خزر، لایروبی گرگانرود از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش می کنیم فعالیت های ماهیگیری آنان تسهیل شود.

ایری از جهش چند برابری فعالیت سایت میگوی گمیشان خبر داد و گفت: با توجه به درپیش بودن بهره برداری از فاز ۶ هزار هکتاری میگو، مذاکراتی با رییس سازمان شیلات انجام شده تا علملیات تعریض کانال‌های آبرسان مجتمع میگو شتاب گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : با بهره‌برداری از مجموع ۲ فاز مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری می‌شود.

 گمیشان در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان قرار دارد و شغل اغلب اهالی این منطقه ترکمن نشین صیادی و کشاورزی است 

برچسب‌ها استان گلستان دریای خزر گمیشان سازمان شیلات ایران ماهیگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان دریای خزر گمیشان استان گلستان دریای خزر گمیشان سازمان شیلات ایران ماهیگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است : با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد فردا شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رها سازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد