Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی ازدانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران با شرکت در ورزش "پلوگینگ" به پاکسازی منطقه اطراف دانشکده از زباله پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ کانون فرهنگی و اجتماعی حفاظت از محیط زیست دانشکده نفت و گاز گچساران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پلوگینگ (Plogging)، اقدام به برگزاری پویش "ورزشی-زیست محیطی "نه به زباله با ورزش" کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران به این اصل باور و تاکید دارند که تمام زباله‌ها و اقلام پلاستیکی رها شده در طبیعت با یک نگاه نوع‌دوستی قابل جمع‌آوری است، پس در راستای فرهنگ سازی این مهم، جمعی از دانشجویان این دانشکده نیز ، یکصدا "نه به زباله را با ورزش پلوگینگ" فریاد زدند.

در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان نیز اهدا شد درحالی که مصلح، رئیس دانشکده نفت و گاز گچساران از شهردار دوگنبدان و همچنین اعضای شواری شهر به دلیل حمایت از این پویش زیست محیطی تشکر کرد.

براین اساس ،پلوگینگ ترکیبی است از دویدن با برداشتن زباله که ابتدا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک فعالیت سازمان یافت. این ورزش ابتدا در کشور سوئد آغاز شد و پیرو افزایش نگرانی از آلودگی پلاستیکی درسال ۲۰۱۸ به سایرکشورها گسترش پیدا کرد.

در این ورزش که ترکیبی از دویدن، نشستن، حرکات کششی، هوازی و .. است، فرد با دستکش، ماسک و یک کیسه زباله شروع به دویدن آرام می‌کند و هرجا که زباله‌ای روی زمین مشاهده نماید، آن را جمعآوری می کند.

از مزایای ورزش پلوگینگ این است که ضمن اینکه فرد را به واسطه ورزشی که انجام می‌دهد سالم نگه می‌دارد، زمین را هم از آلودگی پاک می‌کند.

تصاویری از این پویش را مشاهده کنید.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوابگاه دانشجویی ملکی پسرانه دانشکده پرستاری طبس به همت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هزینه ۲ میلیارد تومان بهسازی شد.


صالحی نیا افزود: این خوابگاه با زیربنای تقریبی ۷۰۰ مترمربع دارای ۱۴ سوئیت است که اکنون ۸۴ دانشجوی پسر دانشکده پرستاری طبس، در آن مستقر شدند.

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد